Rozstrzygnięto przetarg na budowę trasy rowerowej przez ul. Piłsudskiego [WBO]

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta rozstrzygnął przetarg na wydzielenie trasy rowerowej na ul. Piłsudskiego, od Świdnickiej do Dworcowej. Inwestycja została zgłoszona w ramach WBO.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozstrzygnął 7 marca przetarg na przebudowę ul. Piłsudskiego w celu wydzielenia trasy rowerowej na odcinku od Świdnickiej do Dworcowej. Ofertę złożyło tylko konsorcjum spółek Rotomat Sp. z o.o. i Elektrotim S.A. Swoje prace wycenili na 2,1 miliona złotych. Oferta była droższa niż zakładał inwestor, ale mimo to prace zostaną zrealizowane. 

Na fragmencie Piłsudskiego mają powstać jednokierunkowe pasy ruchu oraz drogi o nawierzchni bitumicznej. Inwestycja jest realizowana w ramach WBO 2016. To kontynuacja dwóch projektów rowerowych w tamtym rejonie z poprzednich edycji Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

To nie jedyne inwestycje dla rowerzystów w tamtym rejonie. Kolegium prezydenckie pozytywnie zaopiniowało przetarg na przebudowę ul. Podwale, Krasińskiego i Komuny Paryskiej, aby wyznaczyć na nich trasy rowerowe. Postępowanie ma zostać ogłoszone jeszcze wiosną.

Zakres inwestycji obejmuje budowę ścieżki rowerowej w ulicy Krasińskiego. Powstanie ona częściowo w chodniku, częściowo w jezdni. Przebudowę kolidującego oświetlenia w ulicy Krasińskiego oraz wyznaczenie drogi rowerowej w ul. Podwale i Komuny Paryskiej. Drogowcy będą mieli również za zadanie wykonanie zjazdów rowerowych i wysp separujących przy ul. P. Skargi i ul. Dworcowej. 

Nowe trasy mają być zintegrowane z planowaną drogą rowerową przez ul. Dworcową i pomóc poruszać się rowerzystom na terenie Starego Miasta, ale przede wszystkim przejechać z Dworca Wrocław Główny w kierunku pl. Społecznego i dalej.