Pierwszy etap konsultacji polegał gromadzeniu opinii na temat ładu przestrzennego we Wrocławiu. Wrocławianie mogli się wypowiadali się na ten temat za pomocą ankiety internetowej, na którą odpowiedziało 3 tys. respondentów. - Interesowało nas, czy ich zdaniem we Wrocławiu mamy do czynienia z nadmiarem reklamy. Byliśmy ciekawi jaki widzą małą architekturę. Chcieliśmy wiedzieć, jaki jest ich stosunek do grodzenia osiedli - wylicza Beata Urbanowicz, plastyk miejska.
Piotr Fokczyński, architekt miejski: - Z ankiety wynika, że mieszkańcy Wrocławia chcieliby uporządkowania krajobrazu, w którym dzisiaj panuje chaos i nadmiar reklamy. Obserwujemy, że taka ilość reklamy jest przeciw skuteczna, nie spełnia swojej roli.
Drugi etap konsultacji obejmuje już bezpośrednie spotkania i dyskusje z grupami, których nowa uchwała krajobrazowa będzie dotyczyć najbardziej - oczywiście, obok mieszkańców. W poniedziałek w BarBarze z przedstawicielami magistratu rozmawiali reprezentanci branży reklamowej.
We wtorek 12 września o godz. 17 na pl. Powstańców Śląskich rozpocznie się Spacer Badawczy.
W środę 13 września o godz. 17 w BarBarze (ul. Świdnicka 8) rozpocznie się spotkanie z przedstawicielami biznesu.
W czwartek 14 września o godz. 17 w BarBarze (ul. Świdnicka 8) zaplanowane jest spotkanie z właścicielami, zarządcami nieruchomości i przedstawicielami spółdzielni mieszkaniowych.