E-formularz [KONCEPCJA]

rys. Wrocław Rozmawia

Poniżej znajdują się opisy tras oraz ich wizualizacje na mapach. Zachęcamy do zapoznania się z nimi oraz do wyrażenia swojej opinii w formularzu opinii, znajdującym się na dole tej strony.

Mapę możesz otworzyć także w osobnym oknie po kliknięciu tutaj.

Trasa czerwona

Trasa ta będzie rozpoczynać się w okolicach ul. Księcia Witolda, nieopodal Elektrowni Wodnej Wrocław I. Poprowadzi w górę rzeki, opływając Kępę Mieszczańską z lewej strony; tam też zlokalizowane będą dwa przystanki: przy mostach Władysława Sikorskiego i Romana Dmowskiego. Kolejne przystanki usytuowane będą: 

  • przy Porcie Miejskim, 
  • po obu stronach mostu Milenijnego, 
  • przy osiedlu Kozanów, 
  • w dawnym zimowisku dla barek Osobowice II,
  • Ostatni przystanek w granicach miasta został zaproponowany w rejonie osiedla Maślice, w pobliżu ujścia Ślęzy.

Trasa czerwona może mieć swoją kontynuację poza granicami miasta w przypadku uruchomienia przystanków tramwaju wodnego w gminach Aglomeracji Wrocławskiej.

Trasa żółta

Będzie obejmować fragment trasy pilotażowej, którą przewiduje się uruchomić w pierwszej kolejności. Rozpocznie się w rejonie Uniwersytetu Wrocławskiego i mostu Uniwersyteckiego. Będzie wiodła w rejonie Wyspy Słodowej i bulwarów: Ks. Aleksandra Zienkiewicza, Xawerego Dunikowskiego, Marii i Lecha Kaczyńskich oraz im. Rektora Stanisława Kulczyńskiego aż do Śluzy Szczytniki, gdzie skończy się odcinek trasy pilotażowej. Kolejnymi przystankami wyznaczonymi na trasie w granicach miasta są: przystanek w pobliżu ZOO i kładki Zwierzynieckiej oraz w rejonie Biskupina, nieopodal parku Biskupińskiego. Droga ta będzie miała swoją kontynuację aż do granic miasta, a w przyszłości, w przypadku uruchomienia przystanków tramwaju wodnego w gminach Aglomeracji Wrocławskiej, poza Wrocławiem.  

Trasa niebieska

Trasa została wskazana jako pilotażowa, więc przewiduje się uruchomić ją w pierwszej kolejności. Będzie stanowić kontynuację żółtej trasy pilotażowej i będzie rozpoczynać się w rejonie mostu Zwierzynieckiego. Następnie, kolejno prowadząc Starą Odrą wzdłuż przystanków zlokalizowanych przy moście Szczytnickim i przy osiedlu Zacisze w rejonie skrzyżowania ulic: Mianowskiego i Śniadeckich, będzie prowadzić do Kanału Miejskiego. Kolejne przystanki będą usytuowane: w pobliżu ul. Pasterskiej, w sąsiedztwie Mostów Warszawskich i mostu Trzebnickiego. Zakończy swój bieg w rejonie Mostów Osobowickich i Śluzy Miejskiej.  

Trasa zielona

Umożliwi połączenie tras: niebieskiej i czerwonej. Zacznie się w rejonie Mostów Osobowickich i Śluzy Miejskiej, a dzięki dwóm przystankom w rejonie ul. Osobowickiej będzie stanowić połączenie z przystankiem zlokalizowanym w rejonie Portu Miejskiego.

Trasa pomarańczowa

Trasa rozpocznie się w rejonie kanału Różanka w pobliżu ul. Osobowickiej. Kolejne przystanki będą zlokalizowane przy moście Trzebnickim i przy Mostach Warszawskich. W dalszej części trasa poprowadzi przez Kanał Żeglugowy, w obrębie którego zostaną wyznaczone przystanki w rejonie Mostów Jagiellońskich (Śluza Zacisze) i mostu Swojczyckiego. Ostatni przystanek na tej trasie miałby być blisko skrzyżowania ul. Marco Polo z ul. Ferdynanda Magellana. Trasa ta może mieć swoją kontynuację poza granicami miasta w przypadku uruchomienia przystanków tramwaju wodnego w gminach Aglomeracji Wrocławskiej.

Wypełnij e-formularz!

E-formularz możesz także otworzyć w nowym oknie po kliknięciu tutaj.