Warto szukać jednak równowagi pomiędzy pracą z nowymi osobami, a pracą z pozostałymi uczniami i uczennicami, których problemy, plany, marzenia i oczekiwania przecież nie znikną. Brak równowagi może skutkować narastaniem niechęci do nowych przybyszówDorota Whitten, Fundacja Dom Pokoju
Wzmocnij działania integracyjne i wspólnotowe w klasie. Przypomnij, że klasa jest jednością i szczególnie w tych trudnych chwilach powinni się wzajemnie wspierać. Kiedy uczniowie i uczennice opowiadają o swoich emocjach związanych z wojną, możesz im odpowiedzieć, że również się martwisz lub lękasz. Nie obciążaj uczniów swoim lękiem, ale pokaż, że dorośli również czują podobnie. To was zbliżyJoanna Wajda, Pogotowie Mediacyjne
Podpowiedzi mediatorek z Fundacji Dom Pokoju możecie przeglądać w galerii pod zdjęciem głównym, przewijając obrazki strzałkami.