wroclaw.pl strona główna Wrocław Rozmawia - Partycypacja, konsultacje, rewitalizacja, NGO Wrocław Rozmawia - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 08:45

wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone konsultacje
  5. 2023
  6. Jakiej strefy czystego transportu potrzebujemy? (Etap II)
  7. Propozycja strefy

Jakiej strefy czystego transportu potrzebujemy? (Etap II) Propozycja strefy

Wydział Partycypacji Społecznej,

Niebieskie tło. Pliki dokumentów a nad nimi lupy powiększające. Grafika ilustracyjna
Rys. K. Domżalska
Niebieskie tło. Pliki dokumentów a nad nimi lupy powiększające. Grafika ilustracyjna

Zapoznaj się z propozycją strefy czystego transportu rekomendowaną przez Urząd Miejski Wrocławia i weź udział w naradzie obywatelskiej.

Urząd Miejski Wrocławia do dalszych konsultacji rekomenduje wariant II spośród trzech przedstawionych do konsultacji wiosną, obejmujący centrum miasta i tę część śródmieścia, w której zachowała się przedwojenna zabudowa. Są to osiedla, gdzie dominują kamienice, czyli: Stare Miasto, Nadodrze, Ołbin, Plac Grunwaldzki, Przedmieście Oławskie, Przedmieście Świdnickie i Kleczków, a także część kojarzonego raczej z blokami osiedla Szczepin. Łącznie obszar ten stanowi ok. 6% powierzchni Wrocławia, a zamieszkały jest przez prawie jedną czwartą (23%) zameldowanych w mieście osób.

Strefa będzie wdrażana w 3 etapach. Będą się one zaczynać: w 2025 r., 2030 r. i 2035 r. Na etapie pierwszym (tj. w latach 2025–2029) z restrykcji zostaną wyłączone pojazdy należące (na dzień określony w uchwale, jednak nie krótszy niż pół roku przed wejściem strefy w życie) do osób zameldowanych stale lub czasowo na obszarze strefy oraz rozliczających podatek PIT w mieście (o ile osoby te są właścicielami lub współwłaścicielami tych pojazdów uwzględnionymi w systemie CEPiK, czyli w dowodzie rejestracyjnym).

Tabela nr 1: Harmonogram i kryteria wjazdu do SCT w latach 2025, 2030 i 2035

norma Euro

2025

2030

2035

benzyna 

diesel

benzyna 

diesel

benzyna 

diesel

Euro 6

tak

tak

tak

tak

tak

tak

Euro 5

tak

tak

tak

tak

tak

X

Euro 4

tak

tak

tak

X

X

X

Euro 3

tak

X

X

X

X

X

Opis danych w tabeli:

O ile w 2025 r. do strefy wjadą auta benzynowe spełniające normy Euro: 3, 4, 5 i 6, o tyle w przypadku samochodów z silnikiem diesla będzie to możliwe tylko w odniesieniu do tych, które spełniają normy Euro: 4, 5 i 6. Z czasem ograniczenia będą większe. W 2030 r. na obszar SCT wjadą pojazdy benzynowe realizujące normy Euro: 4, 5 i 6, a w przypadku diesli: Euro 5 i 6. W 2035 r. będą mogły wjechać auta benzynowe spełniające warunki dla Euro 5 i 6, a w przypadku silników diesla – dla Euro 6.

Jesteś zainteresowany lub zainteresowana udziałem w naradzie obywatelskiej. Chciałbyś lub chciałabyś reprezentować stronę w dyskusji? Sprawdź jak się zapisać

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl