Dla Wrocławia jako partnera projektu celem było stworzenie nowego produktu turystycznego w oparciu o zabytkową infrastrukturę tramwajową znajdującą się zarówno w posiadaniu miasta, jak również organizacji pozarządowych, którym realizowane byłby kursy Wrocławskich Linii Turystycznych.
Co oznacza tytuł projektu?
# Find your greatness – Czyli znalezienie aspektów wyróżniających i mocnych stron miasta.
# Europe's first strategic brand building program for smart cities – Czyli pierwszy w Europie program budowania marki strategicznej dla inteligentnych miast.
Projekt skupiał 7 miast europejskich różniących się od siebie wielkością, położeniem geograficznym, stopniem rozwoju, uwarunkowaniami kulturowymi, które łączy jeden cel: stworzenie produktu charakterystycznego i rozpoznawalnego, związanego z historią danego miasta, służącego za narzędzie promocji regionu i chroniące jednocześnie lokalne dziedzictwo.
Podczas wielu spotkań lokalnej grupy URBACT, organizowanych przez Gminę Wrocław, pojawiała się idea stworzenia marki produktu turystycznego w oparciu o zabytkową infrastrukturę tramwajową i autobusową tj. Wrocławskie Linie Turystyczne WRO-TA. Dzięki zaangażowaniu wielu partnerów projekt ten stał się bardziej rozpoznawalny i rozwojowy, pozwalający przewidywać, że w pespektywie kolejnych lat przyciągnie do Wrocławia większą liczbę turystów.
Informacje o projekcie można znaleźć również w Biuletynie Informacji Publicznej pod adresem: https://bip.um.wroc.pl/artykul/632/48936/find-your-greatness