Przed nami nowe wyzwania: więcej spraw spływa na poziom lokalny, więcej konsultujemy i opiniujemy, w strukturze Urzędu Miejskiego pojawili się tzw. „menadżerowie osiedlowi” wspierający działania na styku Urząd – Osiedla. Przed nami także cyfryzacja Osiedli, która obecnie jest na etapie przygotowywania.
By sprostać wyzwaniom konieczne jest także dostosowanie statutów Rad Osiedli. Dobre zmiany w statutach to usprawnienie pracy osiedli.
Dlatego zwracamy się z prośbą o wypełnienie krótkiej anonimowej ankiety i przesłanie odpowiedzi na pytanie o oczekiwane zmiany w statutach wraz z ich uzasadnieniem.
Zebrane propozycje będą pomocne w opracowaniu przez Zespół ds. reformy jednostek pomocniczych Wrocławia proponowanych zmian w statutach Osiedli i przekazanie ich do dalszego procedowania przez Radę Miejską Wrocławia. Podobnie jak miało to miejsce przed obecną kadencją Rad Osiedli.
Dziękujemy za Państwa zaangażowanie i liczymy na Państwa głos w tej ważnej sprawie!
Na nadesłane odpowiedzi czekamy do dnia 21.10.2025 r.