wroclaw.pl strona główna
  1. wroclaw.pl
  2. Wrocław Rozmawia
  3. Rewitalizacja
  4. Projekty unijne
  5. URBACT
  6. GreenPlace
  7. Dawna zajezdnia tramwajowa Popowice, ul. Legnicka 65 Wrocław (Polska)

Dawna zajezdnia tramwajowa Popowice, ul. Legnicka 65 Wrocław (Polska)

Kliknij, aby powiększyć
Na zdjęciu widoczny z lotu ptaka teren zajezdni tramwajowej, na którym znajdują się hale postojowe tramwajów, a przed nimi wysoki budynek. W tle graficzna propozycja nowej zabudowy. Nad budynkami niebo z chmurami./ The photo shows an aerial view of the tram depot, which includes tram parking lots and a tall building in front of them. In the background is a graphic proposal for the new development. Wrocław (lider projektu)/ Source: Wrocław (lead partner)
Na zdjęciu widoczny z lotu ptaka teren zajezdni tramwajowej, na którym znajdują się hale postojowe tramwajów, a przed nimi wysoki budynek. W tle graficzna propozycja nowej zabudowy. Nad budynkami niebo z chmurami./ The photo shows an aerial view of the tram depot, which includes tram parking lots and a tall building in front of them. In the background is a graphic proposal for the new development.

Potencjały (mocne strony):

  1. Jeden zarządca całego obiektu.
  2. Teren i obiekty są wyposażone w niezbędną infrastrukturę miejską (media).
  3. Dogodna lokalizacja względem pobliskich osiedli wielorodzinnych (bliskość osiedli).
  4. Duża przestrzeń.
  5. Lokalizacja w pobliżu ważnego parku miejskiego (Park Zachodni).
  6. Teren zajezdni jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego (na podstawie prawa miejscowego), który określa podstawowe warunki i parametry zagospodarowania terenu i obiektów.
  7. W zabytkowych halach garażowane są historyczne pojazdy (tramwaje i autobusy) wrocławskiej komunikacji zbiorowej, które obsługują Wrocławskie Linie Turystyczne WRO-TA (Marka WRO-TA powstała w toku realizacji projektu pn.: "Find Your Greatness: Europe's First Strategic Brand Building Program for Smart Cities" w ramach programu Urbact III współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z budżetu miasta.). 
  8. Obiekty zajezdni użytkowane przez organizacje będące członkami ULG.
  9. Planowany przyszły operator terenu jest członkiem ULG.
  10. Dla terenu i obiektów przygotowano już szereg dokumentów inwentaryzacyjnych np. opisujących zabudowę (budynki i ich stan konstrukcyjny) i istniejące zagospodarowanie oraz zieleń.
  11. Przeprowadzono studia koncepcyjne i przestrzenne oraz analizy funkcjonalno-ekonomiczne dotyczące całkowitej rewaloryzacji kompleksu zajezdni.
  12. Przeprowadzono wstępne konsultacje społeczne, w wyniku których określono oczekiwania społeczne związane z przyszłym rozwojem obszaru.
  13. Obiekty i teren są obecnie wykorzystywane na stałą działalność (przez organizacje pozarządowe, firmy usługowe i produkcyjne) lub okazjonalnie jako miejsce alternatywnych wydarzeń kulturalnych, takich jak wystawy, występy, plany filmowe, skatepark itp.
  14. Na niewielkich terenach zielonych – bioróżnorodność.
  15. Obecność w świadomości społecznej.
  16. Dostępny potencjał ludzki (obsługa techniczna, merytoryczna).

Galeria zdjęć

Former Tram Depot Popowice 65 Legnicka Street Wroclaw (Poland) 

Potentials (strengths):

  1. One manager for the entire site.
  2. The area and facilities are equipped with the necessary urban infrastructure (media).
  3. Convenient location in relation to the nearby multi-family housing estates (neighborhoods).
  4. Large space.
  5. Location close to an important park area of the city (Western Park).
  6. Depot area is located is subject to the Local Spatial Development Plan (on the basis of local law), which defines the basic conditions and parameters for land and facility development.
  7. Historic halls are used to store historic vehicles (trams and buses) of Wrocław's public transport, which are operated by Wrocławskie Linie Turystyczne WRO-TA (The WRO-TA brand was created as part of the project "Find Your Greatness: Europe's First Strategic Brand Building Program for Smart Cities" as part of the Urbact III program co-financed by the European Union from the European Regional Development Fund and the city budget).
  8. Depot facilities used by organizations that are members of ULG
  9. The planned future operator of the area is a member of the ULG
  10. A number of inventory documents have already been prepared for the area and facilities, e.g. describing the development (buildings and their structural condition) and existing development and greenery.
  11. Conceptual and spatial studies were carried out together with functional and economic analyzes regarding the complete revalorization of the depot complex.
  12. Preliminary social consultations were carried out, which resulted in specifying social expectations related to the future development of the area.
  13. The facilities and grounds are currently used for permanent activities (by NGOs, service and production companies) or occasionally as a venue for alternative cultural events such as exhibitions, performances, film sets, a skate park, etc.
  14. In small green areas – biodiversity.
  15. Presence in social consciousness.
  16. Available human potential (technical and substantive support).

Partnerzy projektu/Project partners

Reklama