Renoma zmieni oblicze

Odmieniony design oraz nowe przestrzenie na restauracje i biura – tak będzie wyglądał DH Renoma po przebudowie, która rozpocznie się jeszcze w tym roku.

  • fot. Materiały inwestora


Dom Handlowy Renoma to miejsce z historią i charakterem. Dlatego nowy pomysł na wystrój wnętrz będzie nawiązywał do historycznego stylu Domu Towarowego Wertheim.

Nowy plan przewiduje umiejscowienie funkcji handlowej, gastronomicznej i usługowej na poziomach 0 oraz -1 obiektu. Z kolei na wyższych kondygnacjach znajdą się nowoczesne przestrzenie biurowe.

– Renoma to perła wrocławskiej architektury, która zasługuje na metamorfozę dającą jej nowy blask i funkcje oczekiwane dziś przez mieszkańców miasta – mówi Barbara Wójcik, Senior Asset Manager w Globalworth Poland, który jest inwestorem w tym przedsięwzięciu. – Zyska nie tylko nową ofertę handlową, usługową i gastronomiczną, ale również wzbogacimy ten obiekt o nowoczesne powierzchnie biurowe. Zadbamy też o ożywienie Placu Czystego, na który wychodzić będą ogródki restauracyjne, dzięki czemu miejsce to zyska nowy charakter.

Inspiracją do projektu odnowionej Renomy jest warszawska Hala Koszyki – gastronomiczne centrum stolicy, którego właścicielem i zarządcą jest również Globalworth.

Remont potrwa dwa lata

Inwestor, którym jest Globalworth, uzyskał już pozwolenie na remont i przebudowę Renomy. Koncepcję zmian przygotował zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa. Przy odtwarzaniu detali budynku z dawnych czasów inwestor współpracuje z konserwatorem zabytków.

Pierwsze prace aranżacyjne rozpoczną się jeszcze w tym roku. Aby dom handlowy mógł cały czas funkcjonować, remont prowadzony zostanie w kilku etapach, we wcześniej wyłączonych z użytkowania częściach Renomy. Prace modernizacyjne zaplanowane są na dwa lata.

Zgodnie z oczekiwaniami wrocławian

Metamorfoza Renomy to operacja, której początki sięgają 2018 roku. Wtedy to na zlecenie Globalworth przeprowadzono kompleksowe badania oczekiwań wobec rozwoju oferty tej nieruchomości, podczas których rozmawiano z ponad tysiącem wrocławian. W oparciu o te wyniki została przygotowana długofalowa strategia rozwoju oferty obiektu.

– Mamy nadzieję, że nowe oblicze Renomy jeszcze mocniej wpisze się w oczekiwania wrocławian – mówi Zbigniew Maćków, który kierował pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005-2009. – To ikoniczny budynek w doskonałej lokalizacji, który wyróżnia się ponadczasową architekturą. Dlatego też idąc z duchem czasu zaprojektowaliśmy znaczącą rozbudowę formatu gastronomii, która chcąc wzmagać miejską witalność, będzie otwarta na obie sąsiadujące z budynkiem przestrzenie publiczne: Plac Czysty i Plac Kościuszki. W obiekcie nadal obecna będzie także funkcja handlowa i usługowa oparta na segmencie premium oraz komfortowe przestrzenie biurowe.

Renoma wybudowana w 1930 roku to jeden z najbardziej charakterystycznych obiektów na mapie handlowej Polski. Po rozbudowie i modernizacji w 2009 roku nieruchomość zyskała nowe funkcje. 

 



Zgłoś uwagę