Modertrans chce wyremontować wrocławskie tramwaje

W przetargu na remont kapitalny 25 tramwajów typu Protram 205WrAs pojawiła się jedna oferta. Złożyła ją firma Modertrans. Wrocławskie składy po remoncie mają zyskać m.in. zupełnie nowy napęd i klimatyzację! 

  • Tramwaje 205 WrAs po remoncie zyskają klimatyzację w przedziale pasażerskim (fot. MPK Wrocław)


Wrocławskie MPK zaplanowała remont 25 składów Protram 205 WrAs etapami na ponad dwa lata. Mają zmienić się praktycznie w całości, poza wózkami, które miejski przewoźnik remontuje sam nie bieżąco. – Remont uwzględnia m.in. remont napędów i instalację klimatyzacji. Tramwaje będą mieć też praktycznie nowe „pudła”, czyli poszycie wierzchnie. Wykonawca będzie musiał dostosować też dach do montażu klimatyzatorów. Remont uwzględnia również montaż monitoringu, systemu informacji pasażerskiej i montaż nowego komputera pokładowego – wylicza Beata Pohl, zastępca kierownika działu technicznego MPK Wrocław.

Składy będą remontowane etapami

Przetarg na wykonanie remontu miejski przewoźnik ogłosił pod koniec tamtego roku. 9 marca nastąpiło otwarcie ofert. Do przetargu zgłosiła się firma Modertrans, która kapitalny remont 25 tramwajów wyceniła na 73,8 mln złotych. Ta suma mieści się w kwocie, którą zamierzał wydać na inwestycję zamawiający. Poznańska firma proponuje również 12 miesięcy gwarancji na tramwaj, 60 miesięcy gwarancji na perforację korozyjną i pękania oraz na zewnętrzne powłoki lakiernicze i 24 miesiące gwarancji na nowe podzespoły.

W tej chwili oferta jest analizowana pod względem formalnym. Termin wykonania zamówienia to 28 miesięcy od dnia podpisania umowy. Składy będą remontowane etapami, w jednym czasie prace mogą trwać przy maksymalnie trzech tramwajach.

205 WrAs to trójczłonowy tramwaj z 22,04% niskiej podłogi w środkowym członie. Napędzany jest przez 8 silników prądu przemiennego zaopatrzonych w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaj posiada połówkowy pantograf, wyświetlacze diodowe, piasecznice oraz klimatyzację kabiny motorniczego.

MPK planuje też remont 17 Skód 16 T. To najstarsze pojazdy tej marki, które jeżdżą po Wrocławiu. Pierwszy wagon tego typu przyjechał do stolicy Dolnego Śląska pod koniec 2006 roku. Teraz mają przejść gruntowny remont. Właśnie trwa przetarg na te prace. Niebawem nastąpi otwarcie ofert w postępowaniu.

Przypomnijmy. Wrocławskie MPK rozpoczęło procedurę przetargową, która przewiduje zakup 25 wagonów z opcją zwiększenia ich liczby o kolejnych 21 sztuk. Oznacza to, że we Wrocławiu może pojawić się nawet 46 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów.

Czytaj więcej: Inwestycje MPK w 2020 roku 



Zgłoś uwagę