wroclaw.pl strona główna Przedsiębiorcy i biznes we Wrocławiu Przedsiębiorczy Wrocław - strona główna

Infolinia 71 777 7777

2°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:10

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Historie Sukcesów
  4. Wrocławski Brand24 zadebiutował na giełdzie

Wrocławski Brand24 zadebiutował na giełdzie

Jarek Ratajczak,

Materiał archiwalny

Wrocławska spółka Brand24 założona przez Michała Sadowskiego zadebiutowała dzisiaj na parkiecie rynku NewConnect. Firma tworzy autorskie narzędzie do monitorowania treści w internecie. To pierwszy debiut na tym rynku w 2018 roku.

Reklama

Brand 24 zajmuje się monitoringiem treści w internecie. Wartość firmy w 2017 roku oszacowano na poziomie 60 milionów złotych. 30 stycznia 2018 r. o godz. 11.30 Brand 24 zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych na rynku NewConnect.

– Dziękuję, że znaleźliście czas, żeby być tutaj z nami. To naprawdę dużo dla nas znaczy – mówił Michał Sadowski, podczas uroczystego debiutu. Na sprzedaż na parkiecie zostały wystawione akcje z serii A do I w liczbie około 2 milionów sztuk. Przed debiutem cena emisyjna akcji została wyceniona na poziomie 31,76 złotych.

Zaledwie 30 minut wystarczyło, by inwestorzy kupili akcje za ponad milion złotych, podbijając ich notowania o kilkadziesiąt procent, do poziomu około 57 zł. Przed południem ceny spadły do 52 zł, ale to dalej ponad 60 proc. więcej niż wynosiła cena odniesienia.

Środki ze sprzedaży swoich akcji Brand24 przeznaczy na zatrudnienie nowych informatyków oraz rozszerzenie działań marketingowych. 

Historia i Brand24

Spółka Brand 24 S.A. została założona przez Michała Sadowskiego (obecnie Prezesa Spółki), Piotra Wierzejewskiego, Karola Wnukiewicza oraz Dawida Szymańskiego we wrześniu 2011 roku. Pierwszą siedzibą spółki była Warszawa. Liczba klientów na koniec pierwszego roku funkcjonowania wynosiła 62. W 2011 roku 30% udziałów w spółce objęła spółka LARQ S.A. notowana na Rynku Głównym.

Czytaj więcej: Internetowy biznes – czyli idąc na szczyt [WYWIAD]

W 2014 roku liczba klientów wyniosła 500 a Emitent uruchomił testową wersję globalną oprogramowania Brand 24. W tym samym roku pozyskał pierwszych klientów ze Stanów Zjednoczonych. W 2016 roku Venture Inc S.A. (twórcy i kluczowi menadżerowie LiveChat Software) zainwestował w 11,5% akcji Emitenta. W tym samym roku liczba klientów oprogramowania Brand 24 przekroczyła 1000. W 2017 roku Emitent podjął decyzję o przeniesieniu siedziby do Wrocławia. Na koniec 2017 roku liczba klientów przekroczyła 2000.

Działalność Grupy prowadzona jest w ramach dwóch spółek: Brand 24 S.A., która prowadzi działalność na polskim rynku usług monitoringu Internetu oraz Brand 24 Global Inc, która odpowiada za obsługę klientów spoza Polski. Emitent posiada 100% udziałów w kapitale zakładowym Brand 24 Global Inc.

Działalność Brand24

Emitent jest twórcą i dostawcą oprogramowania analitycznego Brand24 służącego do monitorowania treści w Internecie, m.in. w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter, na blogach, forach oraz w serwisach informacyjnych.

Oprogramowanie Brand24 zgodnie z kryteriami zdefiniowanym przez użytkownika zbiera i wstępnie analizuje publiczne wzmianki na temat: marek, produktów oraz ogólnie poruszanych tematów zawierających monitorowane słowa kluczowe. Oprogramowanie dostępne jest w wersji web (za pośrednictwem przeglądarki internetowej) oraz w formie aplikacji mobilnej na urządzenia z systemem Android oraz iOS.

Brand24 monitoruje ok. 50 000 słów kluczowych dla klientów pochodzących z ponad 85 krajów m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Polski, Indonezji, Włoch, Bułgarii, Kanady, Singapuru, Emiratów Arabskich oraz Australii. W gronie użytkowników narzędzia Brand 24 znajdują się takie marki jak Intel, Carlsberg, IKEA, Raiffesen Raiffeisen Polbank, H&M, Vichy, GlaxoSmithKleine, czy Credit Agricole.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama

Powrót na portal wroclaw.pl