www.wroclaw.pl

    Miasta z Przedsiębiorcami – Wrocław w kampanii Związku Miast Polskich

    Wrocław przystąpił do kampanii realizowanej przez Związek Miast Polskich i Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych. Pod hasłem „Działaj lojalnie: kupuj lokalnie! #MiastazPrzedsiębiorcami” przypomina, jak ważne jest wspieranie i rozwijanie lokalnej przedsiębiorczości.

    21 czerwca obchodzony jest w Polsce Dzień Przedsiębiorcy, oficjalnie ustanowiony 5 lat temu przez Sejm RP. Z tej okazji Związek Miast Polskich (ZMP) i Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR) wspólnie z blisko 100 samorządami – w tym z Wrocławiem - organizują ogólnopolską kampanię informacyjną #MiastazPrzedsiębiorcami. Jej głównym celem jest przedstawienie roli małych i średnich przedsiębiorstw w kształtowaniu lokalnej gospodarki. Właściciele małych i średnich firm stanowią 8% mieszkańców Polski, ale tworzą ponad 45% wszystkich miejsc pracy.

    Działaj lojalnie – kupuj lokalnie

    Hasło przewodnie tegorocznej kampanii „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”, zachęca do wspierania lokalnych firm poprzez kupowanie ich produktów i korzystanie z usług, co jest sposobem na m.in. zatrzymanie kapitału w danym mieście czy rozwijanie osiedlowej przedsiębiorczości. To często także wsparcie bardziej lokalnych łańcuchów dostaw oraz ludzi, których znamy, bo małe przedsiębiorstwa tworzą nasi znajomi lub sąsiedzi.

    Samorządy kreują kulturę przedsiębiorczości, tworzą warunki, infrastrukturę, zachęty do rozwoju działalności gospodarczej. Przedsiębiorcy natomiast tworzą miejsca pracy, generują dochody mieszkańców i samorządów. Rozwój lokalnych firm to podstawa dobrobytu społeczności lokalnej

    Ewa Sobkiewicz Prezes Zarządu Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych i Zygmunt Frankiewicz Prezes Związku Miast Polskich

    Wrocławscy przedsiębiorcy i usługodawcy – to wielki potencjał miasta, który wszyscy wspólnie kształtujemy poprzez codzienne wybory i decyzje zakupowe. Dziś, mocniej niż kiedykolwiek, zauważamy, jak ważne jest wsparcie ulubionych miejsc, w których dotychczas, po sąsiedzku kupowaliśmy warzywa czy kwiaty. Dlatego Wrocław zachęca do wspierania lokalnego biznesu również poprzez wiele miejskich akcji, takich jak #WrocławZdalnieLokalnie czy Bez Mikro nie ma Makro.