21 czerwca obchodzony jest w Polsce Dzień Przedsiębiorcy, oficjalnie ustanowiony 5 lat temu przez Sejm RP. Z tej okazji Związek Miast Polskich (ZMP) i Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR) wspólnie z blisko 100 samorządami – w tym z Wrocławiem - organizują ogólnopolską kampanię informacyjną #MiastazPrzedsiębiorcami. Jej głównym celem jest przedstawienie roli małych i średnich przedsiębiorstw w kształtowaniu lokalnej gospodarki. Właściciele małych i średnich firm stanowią 8% mieszkańców Polski, ale tworzą ponad 45% wszystkich miejsc pracy.
Działaj lojalnie – kupuj lokalnie
Hasło przewodnie tegorocznej kampanii „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”, zachęca do wspierania lokalnych firm poprzez kupowanie ich produktów i korzystanie z usług, co jest sposobem na m.in. zatrzymanie kapitału w danym mieście czy rozwijanie osiedlowej przedsiębiorczości. To często także wsparcie bardziej lokalnych łańcuchów dostaw oraz ludzi, których znamy, bo małe przedsiębiorstwa tworzą nasi znajomi lub sąsiedzi.
Wrocławscy przedsiębiorcy i usługodawcy – to wielki potencjał miasta, który wszyscy wspólnie kształtujemy poprzez codzienne wybory i decyzje zakupowe. Dziś, mocniej niż kiedykolwiek, zauważamy, jak ważne jest wsparcie ulubionych miejsc, w których dotychczas, po sąsiedzku kupowaliśmy warzywa czy kwiaty. Dlatego Wrocław zachęca do wspierania lokalnego biznesu również poprzez wiele miejskich akcji, takich jak #WrocławZdalnieLokalnie czy Bez Mikro nie ma Makro.