European Property Awards, to prestiżowy konkurs o międzynarodowym zasięgu , którego celem jest wyłonienie najlepszych realizacji z dziedziny architektury, wnętrzarstwa i nieruchomości. W konkursie Wroclavia uzyskała dwa tytuły: Best Retail Architecture Europe oraz Best International Retail Architecture 2018-2019.
– Jestem dumny, że zostaliśmy uznani za najlepszy obiekt na świecie w kategorii „retail architecture”, tym bardziej że jest to pierwsza taka nagroda dla Polski w całej historii konkursu. Jest to szczególne dla nas wyróżnienie, które potwierdza wizję, w jaką wierzyliśmy, projektując Wroclavię – mówi Arnaud Burlin, dyrektor zarządzający Unibail-Rodamco-Westfield na Europę Centralną i Austrię.
Konkurs International Property Awards
Projekty konkursowe były oceniane przez panel 80 wybitnych, niezależnych ekspertów, wśród których znaleźli się światowej sławy profesjonaliści związani z architekturą, designem i projektowaniem, a także osobowości medialne. Panelowi przewodniczyli członkowie Izby Lordów w brytyjskim parlamencie. Jurorzy podczas ocen koncentrowali się na wzornictwie, jakości, innowacyjności, oryginalności, a także zaangażowaniu w zrównoważony rozwój.
Wroclavia, źródło: inwestor
Konkurentami do uzyskanego przez Wroclavię tytułu były najlepsze obiekty i firmy architektoniczne z całej Europy, Azji, krajów arabskich, czy Stanów Zjednoczonych i Kanady. Pełna lista wyróżnionych na stronie organizatora.
Wroclavia – 14 mln gości
Wroclavia, to wielopoziomowe centrum handlowe zintegrowane z podziemnym dworcem autobusowym i biurami. Zostało otwarte w październiku 2017 r. i w ciągu pierwszego roku odwiedziło je ponad 14 mln gości. Obiekt zaprojektowała polska pracownia IMB Asymetria Architekci, która wśród swoich realizacji ma m.in. centra handlowe i gmachy użyteczności publicznej; wnętrza Wroclavii, to dzieło paryskiej pracowni Saguez & Partners.