W trakcie bułgarskiego Roadshow organizatorzy przekonywali do ciekawej, zróżnicowanej i całorocznej oferty turystycznej Bułgarii, a także nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych pomiędzy polskimi i bułgarskimi firmami z branży turystycznej.
Wciąż jeszcze nieodkryty przez Polaków kraj
Jak przekonywali przedstawiciele bułgarskiej ambasady, ich kraj to czyste, piaszczyste plaże nad ciepłym, niezbyt słonym morzem, a także najwyższe na Bałkanach góry, gdzie zimą z powodzeniem można uprawiać narciarstwo. To również zabytki z bardzo odległej i niedawnej przeszłości, a przede wszystkim nowoczesne zaplecze turystyczne.
Bułgarskie Roadshow było jednym z czterech wydarzeń branżowych organizowanych w Polsce w październiku br.
Ojczyzna 74 tysięcy delfinów
Przedstawiciele strony bułgarskiej opowiadali o wielu atutach turystycznych ich kraju. Niewiele osób wie, że:
- Bułgaria powstała w 681 roku
- zajmuje trzecie miejsce w Europie pod względem ilości artefaktów historycznych
- wybrzeże Morza Czarnego ma długość 378 km
- w Bułgarii jest ponad 200 plaż, z których 18 tylko w 2022 roku uhonorowano niebieską flagą
- ponad 35 międzynarodowych kurortów
- Morze Czarne ma niskie zasolenie
- brak niebezpiecznej fauny
- w morzu żyje 74 tysiące delfinów
- przyjazny klimat do wypoczynku – ciepłe dni i noce z powiewem bryzy morskiej
- 60% kraju to tereny górskie i wyżynne
- 7 szczytów górskich, których wysokość przekracza 2500 m. n.p.m.
- sezon narciarski trwa tu 130 dni
Wśród wystawców, którzy podczas spotkania zaprezentowali swoją ofertę znaleźli się m.in.: Sol Melia, Albena Tour, MTS Globe, Go2Holiday, Flamingo Beach Hotel, Grifid Hotels, Sts. Constantine and Helena, Bulgarian Hotel and Restaurant Association (BHRA), Duni Royal Resort, Solvex oraz Balkan Holidays Services.
Bułgarskie Roadshow było jednym z czterech wydarzeń branżowych organizowanych w Polsce w październiku br.