Najważniejsze informacje (kliknij, aby przejść)
Allegro przejmuje czeską platformę sprzedaży online Mall Group i WE|DO
Allegro, najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce i jeden z 10 największych portali e commerce na świecie przejmuje innego giganta e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej – czeskie spółki Mall Group i WE|DO, działające w Czechach, Polsce, Słowacji, Węgrzech, Słowenii i Chorwacji.
W czwartek, 30 czerwca 2022 r., Mall.pl kończy działalność. To rezultat sfinalizowanego na początku kwietnia br. (spółki poinformowały o tym w listopadzie 2021 r.) przejęcia Mall Group i WE|DO przez Allegro.
Wiadomo, że Allegro przejęło 100% udziałów w Mall Group i WE|DO za 881 mln euro. Choć spółki mają międzynarodowych wścieli, to czeskie media pisząc o transakcji podkreślają – Czeską spółkę Mall Group kupuje polskie Allegro. Czytaj także: Obchod za 25 miliard. Polská skupina Allegro kupuje Mall.cz a kurýra WeDo oraz Mall.cz koupili Poláci. V obří transakci budou PPF, Křetínský a Havrlant inkasovat přes 23 miliard korun.
Allegro podało, że przejmowany biznes obejmuje e-commerce Grupy Mall oraz kuriersko-logistyczne WE|DO w Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i Polsce.
Koniec sklepu Mall.pl. Co to oznacza dla klientów: zamówienia, reklamacje
Mall.pl został częścią Allegro i 30 czerwca 2022 r. zakończy działalność sprzedażową.
– Do 30.06.2022 r. proces zakupowy w MALL.PL pozostaje bez zmian. Obsługa Klienta będzie kontynuowana. Pozostawiamy aktywne adresy reklamacje(at)mall.pl i info(at)mall.pl – informuje Mall.pl – Wszystkie zamówienia zostaną zrealizowane. O etapach realizacji zamówienia będziemy informować w wiadomościach e-mail – napisano w komunikacie a użytkowników zaproszono do korzystania z Allegro.pl.
W związku z połączeniem Allegro i Mall.pl spółka przygotowała odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów.
Co z moimi obecnymi zamówieniami? Czy zostaną dostarczone?
- Nie martw się. Wszystkie zamówienia zostaną zrealizowane. O etapach realizacji zamówienia będziemy informować w wiadomościach e-mail.
Co z przyszłymi zamówieniami, czy nadal mogę je złożyć?
- Zakupu na Mall.pl możesz dokonać do 30 czerwca 2022 roku.
A co z podstawowymi funkcjonalnościami związanymi z zamówieniami? Śledzenie przesyłki, obsługa klienta?
- Wszystkie funkcjonalności zostaną zachowane na czas procesowania zamówień. W każdej chwili możesz się z nami skontaktować pod adresem info(at)mall.pl.
Co z moją historią zakupów? Dane osobowe? Czy zostaną one przeniesione do Allegro? Jeśli nie, co się z nimi stanie?
- Twoje Centrum Klienta, wraz z historią zamówień, będzie nadal dostępne. Hasło i login pozostają bez zmian. Jeśli nie masz założonego konta w Centrum Klienta nadal możesz uzyskać informacje o swoich danych osobowych, kontaktując się z nami na info(at)mall.pl.
Co z moimi skargami? Czy zostaną rozwiązane? A co jeśli chcę złożyć reklamację w przyszłości?
- Wszystkie zgłoszenia będą procesowane bez zmian. W razie pytań lub reklamacji prosimy o kontakt pod adresem reklamacje(at)mall.pl.
Jak będę mógł zwrócić towar w ciągu 14 dni? Czy proces zwrotu pozostanie taki sam?
- Proces zwrotu pozostaje taki sam. Zgodnie z polskim prawem jako kupujący-konsument masz możliwość zwrotu towaru zakupionego na odległość w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki. W tym celu prosimy o wysłanie e-maila na: reklamacje(at)mall.pl z informacją o odstąpieniu od umowy sprzedaży.
Czy będę mógł się z Wami skontaktować po przeniesieniu MALL do Allegro?
- W dalszym ciągu będziemy obsługiwać naszych Klientów. Możesz napisać do nas na adres info(at)mall.pl lub reklamacje(at)mall.pl.
Co z moimi danymi osobowymi?
- Nazwa administratora oraz zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych nie ulegną zmianie. W dalszym ciągu umożliwimy spełnienie wszystkich praw wynikających z RODO tj. prawo dostępu, sprostowania oraz usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do ich przenoszenia, niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, a także prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Możesz napisać do nas na adres info(at)mall.pl.
Mall.pl Wrocław: jedyny w Polsce punkt odbioru towaru Mall jest na Psim Polu
Mall.pl jest silnie związany z Wrocławiem. W Polsce jedyny punkt odbioru towarów Mall.pl ma we Wrocławiu przy ul. Bolesława Krzywoustego na Psim Polu.
Grupa MALL powstała w Czechach i jest wiodącą grupą e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Ich działalność łączy cztery główne obszary: tradycyjny e-commerce (MALL, CZC.cz i Vivantis) oraz usługi finansowe dla zakupów internetowych MALL Pay.
Grupa MALL zatrudnia ponad cztery tysiące pracowników i działa w dziewięciu krajach oferując swoje usługi 130 milionom mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej. W 2020 roku dostarczyła swoim klientom ponad 14 milionów zamówień. Współwłaścicielami Mall Group są: Rockaway Capital investment group, Grupa PPF, EC Investments. Grupa Rockaway jest udziałowcem kontrolującym.
WE|DO specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek w ramach „ostatniej mili” i współpracuje obecnie z 300 kurierami, obsługuje 1000 punktów odbioru WE|DO i oferuje 100 skrytek pocztowych w Czechach i na Słowacji.
Allegro prowadzi platformę handlową typu marketplace w Polsce, jaką jest Allegro.pl, oraz porównywarkę cenową Ceneo.pl. Allegro.pl jest jednym z 10 największych portali e-commerce na świecie oraz należy do 100 największych portali internetowych na świecie pod względem miesięcznej liczby wizyt. Sprzedaż realizowana przez firmy za pośrednictwem Allegro to: elektronika, dom i ogród, sport i turystyka, produkty dla dzieci, motoryzacja, moda i obuwie, zdrowie i uroda, książki, multimedia, kolekcje i sztuka oraz supermarket.
Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce.