wroclaw.pl strona główna

WROCŁAW Targ Japoński w ten weekend w Czasoprzestrzeni

  1. wroclaw.pl
  2. Przedsiębiorczy Wrocław
  3. Aktualności
  4. 9 lat pomysłów, rozmów i inspiracji. Tak zmieniło się Made in Wrocław

O tym, jak zmieniało się Made in Wroclaw na przestrzeni lat, w jaki sposób dobierani są prelegenci i jakie wyzwania towarzyszą organizacji tego wydarzenia rozmawiamy z Mateuszem Jarzombkiem, dyrektorem Centrum Wspierania Biznesu ARAW.

Reklama

Made in Wrocław to obecnie najważniejsze wydarzenie poświęcone biznesowi i innowacjom w stolicy Dolnego Śląska. Skąd wzięła się jego idea?

Made in Wrocław powstało z chęci pokazania, co dobrego jest tworzone w naszym mieście - jakie innowacje i technologie tu powstają. Choć wszyscy znamy mniej więcej trendy i logotypy firm, które u nas działają, to tak naprawdę niewiele osób wie, co się dzieje w ich biurowcach, czy za murami ich zakładów. Dlatego Made in Wroclaw jest przestrzenią do pochwalenia się tym.

Możemy pokazać, w czym jesteśmy mocni i że nie odstajemy od światowej konkurencji. Przy okazji jest to też platforma do rozmów i wymiany doświadczeń, która pozwala na poznanie najnowszych trendów na rynku. Wrocław to przecież miasto spotkań, także tych biznesowych. Myślę, że otwartość i chęć dzielenia się wiedzą są u nas wyjątkowe. To ziarno jest posiane na naprawdę żyzną glebę i daje super owoce.
Mateusz Jarzombek

Czym Made in Wrocław wyróżnia się na tle innych konferencji?

To największe z cyklicznych wydarzeń biznesowych w naszym mieście. Z pewnością jego wyróżnikiem jest też mix strefy Expo i konferencji. Każdy mieszkaniec może zarejestrować się i za darmo obejrzeć wystawę Expo, ale też poszukać inspiracji, czy tak jak w przypadku młodszych osób - poszukać ścieżki kariery, którą chciałby podążać.

To również kulminacja całego roku zbierania pomysłów i idei, które gdzieś tam chcemy wspólnie omówić. Zawsze możemy tutaj liczyć na obecność wielu przedstawicieli różnych branż, sektorów, małych i dużych firm produkcyjnych i usługowych czy kół naukowych. Jest to bardzo szerokie spektrum gości, co pozwala na zobaczenie wielu zjawisk z różnych perspektyw.

Mateusz Jarzombek, dyrektor Centrum Wspierania Biznesu ARAW ARAW
Mateusz Jarzombek, dyrektor Centrum Wspierania Biznesu ARAW

To już dziewiąta edycja Made in Wrocław. Jakie były jego początki?

Wszystko zaczęło się od jednorazowego wydarzenia w 2017 roku. Przyświecała nam idea, żeby stworzyć platformę i miejsce, gdzie każdy mieszkaniec będzie mógł przyjść, zobaczyć, przetestować innowacje i technologie, które na co dzień są po prostu niedostępne. Chodziło też o przygotowanie sceny, na której będą mogły się toczyć dyskusje o bieżących trendach i wyzwaniach dla biznesu.

Jak zmieniło się to wydarzenie na przestrzeni lat?

Z roku na rok je rozwijamy i tym razem już mamy dwudniowe wydarzenie w pełnej skali.  Poza tym, ze spotkania o charakterze lokalnym, zrobiło się przedsięwzięcie międzynarodowe. Mamy gości z Austrii, z Japonii, a także ze Stanów Zjednoczonych. To ważne z punktu widzenia wymiany doświadczeń.

W końcu chodzi o to, żeby też nie żyć w swojej bańce i jedynie w środowisku lokalnym. Również nam przyda się trochę innego spojrzenia, odmiennych postaw i idei w naszej dyskusji.
Mateusz Jarzombek

Od ubiegłego roku jest też część dedykowana ekosystemowi startupowemu - VC Demo Day. Ten element doskonale się sprawdził przy poprzedniej edycji, więc myślę, że już zostanie z nami na stałe.

Chcemy też, aby to, co tworzymy, żyło przez cały rok. Często oznaczamy elementy, które się pojawiają w biznesowej przestrzeni publicznej jako Made in Wrocław. Dla nas jest to już ważna idea, którą chcemy krzewić na co dzień i być dumni z tych rzeczy, które pochodzą ze stolicy Dolnego Śląska. Choć można to ująć szerzej, bo są to również technologie i innowacje powstające w całej aglomeracji, a nawet w regionie. 

Made in Wroclaw to również szansa na posłuchanie wielu ciekawych wykładów oraz dyskusji. W jaki sposób dobierani są prelegenci i tematy wystąpień?

Proces obmyślania, co powinno być tematem przewodnim kolejnego wydarzenia, trwa zwykle kilka miesięcy. Najczęściej zaczyna się już po zakończeniu poprzedniej konferencji, kiedy ustalana jest data następnej edycji. Potem wokół tematu przewodniego budujemy poszczególne komponenty.

Zbierając pomysły zawsze staramy się, żeby merytoryka Made in Wrocław była ciągłością zagadnień, jakimi zajmujemy się w ciągu całego roku i które staramy się wyeksponować. Przyglądamy się i dopasowujemy do tego, co obecnie najbardziej aktualne. 

Jakie wyzwania wiążą się z przygotowaniem tej imprezy?

Najczęściej są to zarówno elementy logistyczne, jak i merytoryczne, ponieważ chcemy dostarczyć gościom naprawdę dużą dawkę wiedzy i inspiracji. Trzeba dopasować terminy, do tego dochodzi codzienna praca i wyzwania, których mamy wiele każdego dnia.

Wrzesień i październik to jest taki powakacyjny czas, kiedy mamy wysyp obowiązków, a gdzieś pomiędzy spotkaniami z nowymi inwestorami czy ze startupami musimy znaleźć czas na organizację. Jest to spore wyzwanie.

Każda konferencja Made in Wroclaw przynosi uczestnikom wiele niespodzianek. Jakie są plany wobec kolejnych edycji tej konferencji?

Przyszła edycja będzie jubileuszowa - dziesiąta, więc postaramy się przygotować coś wyjątkowego i godnego takiego jubileuszu. I nie chodzi tu tylko o tort. Jednak na razie nie zdradzamy co to będzie. Tymczasem tegoroczne trzy bloki tematyczne, czyli ludzie, wiedza i innowacje, a także sztuczna inteligencja, która już kolejny raz odgrywa ważną rolę podczas naszej konferencji, pokazują o czym będziemy rozmawiać również w przyszłości.

To, co się dzieje na Made in Wrocław jest sumą naszych doświadczeń, spotkań z firmami, ludźmi, instytucjami oraz tego, co obserwujemy na rynku, również globalnym.
Mateusz Jarzombek

To wszystko potem przelewamy na merytorykę całego wydarzenia. Zawsze też cieszymy się z sukcesów, które osiągają wrocławskie firmy. Chcemy, żeby ta myśl i ta duma z tworzenia we Wrocławiu trwała przez cały rok. 

Dziękuję za rozmowę.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama