www.wroclaw.pl

    10 lat IdeaPlace – od coworku do centrum biznesowego

    Średnia życia coworków, to bardzo często zaledwie kilka lat. Tymczasem wrocławskie IdeaPlace w tym roku świętuje 10-lecie. To pierwsza profesjonalna przestrzeni coworkingowa w stolicy Dolnego Śląska. Ewa Rogoż, założycielka IdeaPlace jest laureatką „30 Kreatywnych Wrocławia 2017”.

    IdeaPlace przy pl. Solnym Fot. IdeaPlace
    IdeaPlace przy pl. Solnym

    IdeaPlace – centrum inkubacji i biznesu

    Gdy 10 lat temu Ewa Rogoż zakładała IdeaPlace przy placu Solnym we Wrocławiu coworking w Polsce raczkował. Był rozumiany głównie jako usługa krótkoterminowego wynajmu przestrzeni biurowej dla freelancerów. Jednak twórczyni od początku wiedziała, że model biznesowy nie może opierać się wyłącznie na realizacji tej usługi. Poprzez rozmowy z klientami szybko zauważyła, że mają oni całe spektrum potrzeb, na które jeszcze nie znaleźli odpowiedzi.

    Tą potrzebą może być kontakt do odpowiedniej kancelarii patentowej, poszukiwanie inwestora czy lokalizacji pod inwestycję albo wsparcie lokalnych instytucji. Dlatego postawiliśmy na bardzo intensywny rozwój siatki naszych kontaktów i właśnie takie „misje specjalne”. W ten sposób pomagaliśmy już relokować z Ukrainy do Wrocławia firmę IT w trakcie zamieszek w 2014 roku, tworzyć biuro brytyjskiej firmy z branży lotniczej PattonAir czy multidyscyplinarnie wspieraliśmy Nestle Purina w trakcie budowy fabryki

    Ewa Rogoż, założycielka IdeaPlace.
    W środku: Ewa Rogoż, założycielka IdeaPlace Fot. IdeaPlace
    W środku: Ewa Rogoż, założycielka IdeaPlace

    Ewa Rogoż, założycielka IdeaPlace jest laureatką „30 Kreatywnych Wrocławia 2017”.

    Obecnie w Idea Place pracuje około 90 osób, które wykonują zdalnie pracę dla firm w różnych częściach Polski i świata.

    IdeaPlace – coworking i centrum biznesowe

    Od początku działalności siedziba IdeaPlace jest w kamienicy przy wrocławskim Starym Mieście. To, zdaniem założycielki, od razu buduje inną atmosferę relacji niż korporacyjne coworki i to te relacje zawsze były ich podstawą funkcjonowania. Firma szybko stała się trwałą częścią wrocławskiego biznesowego ekosystemu – integruje środowisko kreatywne i IT, wspólnie z Agencją Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej organizowała bądź była partnerem wydarzeń jak Startup Wrocław: Ewolucje czy Made in Wrocław i stała się miejscem, do którego można się zgłosić z nietypową sprawą.

    Siłą IdeaPlace jest szczera chęć wsparcia w podejmowaniu wyzwań, z jakimi mierzą się przedsiębiorcy. A dzięki temu, jak silne mają relacje, znajomości i rozeznanie w naszej biznesowej rzeczywistości potrafią zaoferować dużo, dużo więcej niż usługi zapisane w oficjalnych prospektach reklamowych

    Magdalena Wypych, która w Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej współpracowała z IdeaPlace.
    IdeaPlace przy pl. Solnym Fot. IdeaPlace
    IdeaPlace przy pl. Solnym

    IdeaPlace – case study

    Kilka lat temu polski naukowiec, biotechnolog mieszkający w Wielkiej Brytanii i pracujący dla dużego koncernu brytyjskiego zdecydował się na ulokowanie swojego biznesu w IdeaPlace. Polska była miejscem, którego dużym potencjałem była perspektywa współpracy z polskimi rolnikami, którzy mieli dostarczać pellet (paliwo stałe w formie granulatu uzyskiwane z biomasy) na rynek brytyjski.

    – Dzięki naszemu pośrednictwu udało się m.in. nawiązać kontakt pomiędzy klientem a inwestorami. Połączyliśmy go również z przedstawicielami Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, który zajmuje się środkami z programów unijnych i ostatecznie skorzystał z dofinansowania na innowacyjny projekt R&D. To pewna ilustracja tego, jak łączymy różne zadania i za jednym zamachem dostarczamy kilku różnych form wsparcia – mówi Jutta Hutsch-Kasprzyk z IdeaPlace.