– To jeden z najtrudniejszych logistycznie elementów modernizacji trasy kolejowej E59 Wrocław-Poznań – zaznacza Józef Gąsior, z-ca dyr. projektu modernizacji.
– Od soboty szykują się utrudnienia w ruchu tramwajowym ponieważ będzie wyłączane napięcie w trakcji. Zostaną zwężone jezdnie po obu stronach, ruch samochodowy może być przeniesiony na jedną stronę – dodaje Józef Gąsior.
Prace związane z demontażem przęseł wiaduktu przy ul. Grabiszyńskiej rozpoczną się 26 kwietnia i potrwają do 1 maja. Następnie, aż do sierpnia roboty będą prowadzone na wiadukcie. Przeprawa będzie wydłużona i poszerzona. W tym czasie z utrudnieniami muszą się liczyć piesi, a to nie koniec. W lutym 2015 roku nie będą tędy kursować pociągi z Jeleniej Góry, zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Warto zaznaczyć, że przez wiadukt prowadzi jedna z głównych tras kolejowych. Dziennie przejeżdża tędy 240 pociągów.
– Prace modernizacyjne na wiadukcie przy ul. Grabiszyńskiej zakończą się na przełomie września i października 2015. Po przebudowie po przeprawie będą tędy przebiegały trzy tory, na osobnych konstrukcjach. Będzie szerzej i bezpieczniej – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK S.A.
Koszt przebudowy wiaduktu kolejowego na ul. Grabiszyńskiej wyniesie 15 mln. zł. Prace są związane z modernizacją trasy kolejowej E 59 Wrocław-Poznań. Inwestycja na terenie Dolnego Śląska obejmuje gruntowną przebudowę 58 km trasy kolejowej. Dodatkowo remont przejdzie 12 przystanków i stacji, ale też 100 obiektów inżynieryjnych w tym mosty oraz wiadukty. Koszt inwestycji wyniesie 1,5 mld zł. Prace potrwają do końca 2015 roku. Do tej pory we Wrocławiu wykonano 30 procent prac, w regionie 55 procent. W maju w ramach remontu wiaduktu przy ul. Legnickiej szykują się kolejne utrudnienia dla kierowców, które mogą potrwać 8 tygodni.ZMIANY W KOMUNIKACJI W ZWIĄZKU Z PRZEBUDOWĄ WIADUKTU
Miłosz Turowski