Przez dwa lata w sumie przebudowano cztery ulice na wylocie z Wrocławia: Obornicką, Pełczyńską, Pęgowską i Zajączkowską. Rozbudowano m.in. odcinki ul. Obornickiej od ul. Bałtyckiej do ul. Bezpiecznej, skrzyżowanie ul. Obornickiej z Parnickiego i z Bezpieczną oraz wybudowano ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe, przebudowano perony przystankowe. Wyremontowano pętlę Świniary i wymieniono sieci podziemne (energetyczną, sanitarną i deszczową).
– Przebudowane ulice mają 5,3 km długości, do tego 5 km nowych ścieżek rowerowych bądź ciągów-pieszo rowerowych. Na całej długości drogi powstały nowe chodniki – tłumaczy Wojciech Kaim, kierownik z Wrocławskich Inwestycji.
Ponadto, zasadzono 400 nowych drzew, kilka tysięcy krzewów i zamontowano ekrany przeciwkorzeniowe, które wspomagają rozwój korzeni w głąb gruntu przy drogach. Zastosowano również nawierzchnię przepuszczalną w pobliżu drzew, dzięki czemu do korzeni będzie doprowadzana woda.
Co dokładnie zrobiono?
Ulica Pełczyńska przebudowana została na odcinku od ul. Kominiarskiej (łącznie ze skrzyżowaniem) do Jana Nowaka-Jeziorańskiego – rondo Kielara (bez skrzyżowania). Prace budowlane objęły skrzyżowania z ulicami Kominiarską, Kaczeńcową, Podbiałową, Ostową i Ćwiczebną. W następnej kolejności wybudowano nowy wlot ul. Melioranckiej do Pełczyńskiej.
Czytaj więcej: Nowa trasa rowerowa wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 342 na finiszu
Ulica Zajączkowska została rozbudowana wraz z fragmentem ul. Pełczyńskiej od ul. Kminkowej (Pęgowska 153) do Pęgowskiej (Zajączkowska 53). Z kolei prace na ul. Pęgowskiej potrwały na odcinku od ulicy Zajączkowskiej do ul. Zarzecze. Przebudowa objęła skrzyżowania z ul. Zalipie, Zabłocie, Dalmira, Mikory/ Zaziębie, Zarzecze, Mikory.
Projekt dofinansowano z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.