Rowerzyści i piesi poruszający się po południowej części miasta już niebawem zyskają nową, wygodną ścieżkę. Wkrótce rozpoczną się prace przy kolejnym odcinku Promenady Krzyckiej.
Tym razem chodzi o część ul. Spiskiej, na której powstanie droga dojazdowa na odcinku od wjazdu do szpitala do nr. 64 oraz ciąg pieszo-rowerowy na odcinku od nr. 64 do nasypu kolejowego.
Jest wykonawca inwestycji
ZDiUM wybrał 3 listopada wykonawcę prac. Została nim firma Rotomat Sp. z o.o. Obecnie przygotowane są dokumenty do podpisania umowy. Prace wyceniono na 1 mln 228 tys. zł. i mają być wykonane w ciągu sześciu miesięcy od daty podpisania umowy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, przejedziemy się tam rowerem w maju 2022 r.
Droga dojazdowa na Spiskiej będzie miała 114 m długości oraz 4,5 m szerokości i zostanie zrobiona z asfaltu.
Natomiast na długą, 210-metrową ścieżkę złożą się dwie różne nawierzchnie. Część dla pieszych będzie miała dwa metry szerokości i pokryje ją kruszywo. Część dla rowerzystów będzie szeroka na trzy metry i powstanie z asfaltu. Na całym odcinku zostanie wybudowane oświetlenie, stojaki na rowery, ławki i kosze. Posadzone będą młode trawniki i krzewy.
Nowe na starym…
Promenada Krzycka powstaje historycznym szlakiem spacerowym, który powstał na początku XX w. według pomysłu ówczesnego dyrektora Ogrodów Miejskich Wrocławia – Hugo Richtera
– W nowej odsłonie jest elementem spójnego systemu zieleni, łącznikiem pomiędzy istniejącymi parkami Grabiszyńskim i Południowym oraz nowymi parkami na wschodzie miasta, aż do osiedla Tarnogaj – wyjaśnia Klaudia Piątek, rzeczniczka prasowa wrocławskiego ZDiUM-u.
– To świetne zaplecze dla takich osiedli, jak Grabiszyn, Gajowice, Borek, Krzyki czy Partynice. Cała trasa będzie miała ok. 7,5 km i połączy ul. Grabiszyńską z Gazową na Tarnogaju – dodaje Klaudia Piątek.
Inne prace na Promenadzie Krzyckiej
Dodajmy, że pod koniec października ZDiUM wybrał wykonawcę innych części Promenady Krzyckiej. Odcinki pomiędzy ulicami Bardzką i Śliwkową (290 m) oraz Ziębicką i Gazową (430 m) wykona firma Miwro Sp. z o.o. Koszt prac to ok. 1,75 mln zł. Obecnie przygotowywane są dokumenty do podpisania umowy. Trasa ma powstać w siedem miesięcy od jej podpisania.
Łącznie ze wcześniej wspomnianą inwestycją, powstanie ok. kilometra nowych, oświetlonych dróg rowerowych i ciągów pieszych. Wydatki miasta związane z ich budową to ponad 3 mln zł.