Gdy załatwienie sprawy wymaga osobistej obecności w urzędzie, obsługa interesantów odbywa się na parterze ‒ bez możliwości wejścia do pozostałych części budynków, w godz. 8.00–15.15 wyłącznie w
- COM I przy ul. G. Zapolskiej 4
- COM II przy pl. Nowy Targ 1-8
- COM III przy ul. W. Bogusławskiego 8, 10,
- COM IV przy ul. Kromera 44
- COP przy ul.Kotlarskiej 41
Do obiektów UMW (jednym czynnym wejściem) będą wpuszczane tylko osoby, u których nie zostanie stwierdzona gorączka.
W Centrum Obsługi Mieszkańca może przebywać jednorazowo liczba interesantów odpowiadająca liczbie czynnych okienek. Większość kas Urzędu jest zamknięta. Wszelkie należności wobec Gminy Wrocław można wpłacać bez prowizji we wszystkich oddziałach PKO BP w granicach administracyjnych Wrocławia. Jedynie w Dziale Rejestracji Pojazdów oraz Dziale Uprawnień Kierowców są czynne kasy, gdzie można uiścić opłaty wyłącznie kartą płatniczą. Nie ma natomiast możliwości zapłaty gotówką ani blikiem.
Centrum Obsługi Podatnika
Kierownik: Mariola Graczykparter, pokój nr 1
- tel. +48 71 777 87 97
Informacja:
- tel. +48 71 777 80 10; 71 777 88 04
- tel. + 48 71 777 88 06 - w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- tel. +48 71 777 82 53 - w sprawie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach
- faks +48 71 777 88 11
Czynne:
- Kotlarska 41: poniedziałek - piątek od 8:00 do 15:15;
- G. Zapolskiej 4: sala nr 3, stanowisko nr 16, 17, 18, poniedziałek - od 8:00 do 15:15
- tel. + 48 71 777 73 60
Centrum Obsługi Podatnika obsługuje klientów również telefonicznie i drogą elektroniczną, zgodnie z przedstawioną informacją
UWAGA! Punkt Rejestracji Pojazdów przy al. Karkonoskiej 45 jest nieczynny do odwołania
Obsługa kancelaryjna (możliwość bezpośredniego złożenia dokumentów) jest prowadzona w obiektach przy Pl. Nowy Targ 1-8 oraz ul. Bogusławskiego 8-10.
Zdecydowanie zaleca się ograniczenie osobistych wizyt w Urzędzie na rzecz wysłania korespondencji drogą pocztową lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
- Sprawdź też, jakie sprawy załatwisz nie wychodząc z domu
- Wykaz spraw, które można załatwić przez ePUAP w Wydziale Podatków i Opłat.
- Wykaz usług i elektronicznych wzorów dokumentów udostępnianych przez Urząd Miejski Wrocławia na ePUAPie.
Do Państwa dyspozycji pozostaje również:
- telefon: +48 71 777 77 77 (Teleinformatyczne Centrum Obsługi Mieszkańca)
- faks: +48 71 777 86 55
- strona Biuletynu Informacji Publicznej.
Osoby posiadające kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany, podpis osobisty mogą załatwić sprawy za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej - ePUAP:
- zameldowanie na pobyt stały lub czasowy,
- wymeldowanie z pobytu stałego i czasowego,
- zgłoszenie emigracji stałej i czasowej,
- zaświadczenia o zameldowaniu lub wymeldowaniu,
- złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego,
- zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
- zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych lub dokumentacji dowodowej,
- złożenie wniosku o wydanie prawa jazdy,
- zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia w sprawach związanych z rejestracją pojazdów i praw jazdy,
- złożenie wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności o Gospodarczej (CEIDG).
Pocztą tradycyjną:
- wniosek o nadanie numeru PESEL,
- zaświadczenia z Rejestru Dowodów Osobistych lub dokumentacji dowodowej,
- zaświadczenia o zameldowaniu,
- złożenie wniosku o wpis do CEiDG,
- złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia w sprawach związanych z rejestracją pojazdów i prawem jazdy,
- zgłoszenie nabycia lub zbycia pojazdu.
Wyłącznie osobiście:
- odbiór dowodu osobistego,
- zameldowanie cudzoziemca nieposiadającego numeru PESEL,
- odbiór prawa jazdy, jeżeli wniosek złożony został elektronicznie.
Liczba załatwionych spraw w poniedziałek, 16 marca do godz. 14.00:
- w sprawach rejestracji pojazdów – 350,
- w sprawach praw jazdy – 60,
- w sprawach meldunkowych - 70,
- w sprawach dowodów osobistych -70,
- w sprawach rejestracji działalności gospodarczej – 50.