Istnieją dwa rodzaje ram rowerowych: męska i damska. W tej pierwszej, górna rura jest dość wysoko, czyli jest to klasyczny trójkąt. Część panów wybiera rower z niższą ramą ze względu na wygodniejszą jazdę po mieście lub gdy muszą zamontować z tyłu fotelik dla dziecka. Jaka rama będzie najlepsza na wrocławskie ulice?
– Panie bardzo często wybierają damki, dlatego, że czyją się na nich bezpieczniej, ta górna rura jest nisko, więc nie obawiają się, że przy upadku coś im się stanie. Dodatkowo zwiększa to dowolność w doborze stroju. Damka jest świetnym rozwiązaniem do miasta lub na bardzo krótkich dystansach – podkreśla Krzysiek z serwisu rowerowego Hultaj.
– Od wielu lat panuje moda na rowery holenderskie, te rowery bardzo często są na bardzo dużych ramach, Holendrzy to najwyższe społeczeństwo na świecie. Na wrocławskich ulicach często można spotkać osoby, które jadą na wielkim holenderskim rowerze, a same są niewielkiej postury. Warto wybrać tak, aby jeździło nam się wygodnie i nie stwarzać zagrożenia na ulicach – dodaje Krzysiek.
Ramy damskie są wbrew pozorom bardzo zróżnicowane. Warto skupić się przede wszystkim na aspektach praktycznych, zostawiając estetyczne na koniec. Pamiętając o tym, że najważniejsze jest to, aby jeździło się wygodnie i bezpiecznie. Rama rowerowa do damki jest projektowana najczęściej pod kątem komfortu i stabilnej jazdy. Oznacza to, że jest dość długa, a przy tym zazwyczaj ciężka i nieporęczna.