Symbolem kampanii jest Pan Neon, który jest wrocławskim symbolem dobrego słowa i dobrych zachowań. Neon został zaprojektowany w latach 60-tych ubiegłego wieku i stoi na dachu budynku naprzeciw Dworca Głównego, skąd wita wszystkich przyjezdnych.
Autorem pierwszej wersji Pana Neona jest Janusz Tarantowicz, później kolejną stworzył Jerzy Werszler.
– Zachęcamy wszystkich, aby przesyłali nam przykłady różnych inicjatyw i pomocy sąsiedzkiej, które następnie prezentujemy na profilu WCRS i Wielokultury Wrocław. Jednocześnie na bieżąco publikujemy materiały graficzne i animacyjne dopasowane do najnowszych zaleceń i wskazujące na ważne kwestie, jak pomoc sąsiedzka, dbanie o seniorów czy przestrzeganie zasad higieny w miejscach publicznych podczas epidemii koronawirusa – podkreśla Albert Miściorak, koordynator akcji z WCRS.
Inicjatywy można przesyłać na profil WCRS na Facebooku - jako wiadomość prywatną, albo komentując pod postem z Panem Neonem.
Kampania „Świeć przykładem” jest częścią programu „Dobre słowo we Wrocławiu”, którego realizację z uwagi na stan pandemii odłożono na przyszłość.
WCRS podczas pandemii
Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego podczas kwarantanny uruchomiło szereg działań na rzecz mieszkańców Wrocławia. Wsparcie seniorów, rodzin i rodziców przeniosło się w czasach pandemii także do internetu.
Specjaliści działający w ramach Ośrodka Wspierania i Rozwoju przygotowali także specjalne materiały edukacyjne. Rozpoczęto również cykl spotkań online „Wsparcie psychologiczne w czasach pandemii”. Odbywają się one raz w tygodniu, w każdy piątek do końca maja.