Po pierwsze: kontakt telefoniczny
Nie przychodzimy rejestrować się osobiście. Lekarze w pierwszej kolejności udzielają porad przez telefon. Dopiero gdy na podstawie wywiadu telefonicznego lekarz uzna, że pacjent musi pojawić się na badaniu, umawiana jest wizyta. Korzystając z tzw. teleporady lekarskiej, można otrzymać:
- zalecenia
- e-zwolnienie
- e-receptę
- sugestię bezpośredniej wizyty w placówce lub kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.
Jeżeli nie znamy numeru telefonu do swojego lekarza pierwszego kontaktu, dzwonimy na bezpłatną infolinię: 800 190 590, gdzie otrzymamy taki numer telefonu.
Po drugie: ścisłe przestrzeganie godzin wizyt
Jak informuje Joanna Mierzwińska, rzecznik Dolnośląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ we Wrocławiu – w przypadku umówienia wizyty u lekarza, godziny umówionych wizyt będą ściśle przestrzegane. Podyktowane jest to względami bezpieczeństwa. Z uwagi na zagrożenie epidemiczne, pacjenci nie mogą obecnie napływać w niekontrolowany sposób i przebywać razem w poczekalniach. Musimy być w tej sytuacji punktualni.
Powyższe zasady dotyczą również nocnej i świątecznej pomocy medycznej.
Więcej na temat e-recepty przeczytać można na stronie pacjent.gov.pl.