Powrót pociągów towarowych i osobowych na tę trasę to efekt przebudowy około 40 km linii Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego (przed Zdunami). Remont kosztował ponad 150 mln zł. Przy okazji odrestaurowano siedem stacji kolejowych.
W półtorej godziny do Milicza
Po 10 marca linia została otwarta dla ruchu towarowego, a od 25 marca powróciły na nią pociągi pasażerskie. Z Wrocławia Głównego jadą do Krotoszyna niecałe dwie godziny, do Milicza półtorej godziny.
Na stacjach i przystankach Grabowno Wielkie, Bukowice Trzebnickie, Krośnice, Milicz, Wierzchowice, Rakoniewice Milickie, Cieszków przebudowane zostały perony. Są wyposażone w wiaty, tablice informacyjne oraz oświetlenie, a także przystosowane do obsługi podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Poza tym przystanek Bukowice Trzebnickie został tak przebuodwany, że możliwe jest tam sprawne i bezpieczne wymijanie się pociągów, co zwiększa przepustowość linii.
Towary z Dolnego Śląska sprawniej pojada po torach
Na 40 km trasie Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego przeprowadzono kompleksową wymianę sieci trakcyjnej. Są nowe konstrukcje i słupy. Wyremontowane wiadukty i przepusty pozwolą na prowadzenie ciężkich składów pociągów towarowych o nacisku do 221 kN/oś. To istotne, ponieważ linia Grabowno Wielkie – granica woj. dolnośląskiego to odcinek trasy przeznaczonej do przewozów dużych, ponadnormatywnych ładunków z Wrocławia na północ kraju.
Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym w Grabownie Wielkim umożliwi prowadzenie ruchu pociągów i zabezpieczenie trasy na odcinku Grabowno Wielkie – Milicz.
Podniesiony został poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. Dziewiętnaście przejazdów ma nowe nawierzchnie i oświetlenie, a na dwunastu są nowe zabezpieczenia i kamery.
Usprawnienie i podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu zapewnią również przebudowane urządzenia przewodowej i radiowej łączności kolejowej.
materiał: PKP PLK