wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 07:20

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Plac Kościuszki po remoncie – jak będzie wyglądać

Budowa świateł na pl. Kościuszki ruszyła na początku tygodnia. Drogowcy zaczęli od wydzielenia chodników i rozbierania nawierzchni. Inwestycja ma być gotowa do końca stycznia 2015.

Reklama

Na placu Kościuszki trwają prace związane z budową nowej sygnalizacji. Pierwszym etapem inwestycji będzie wykonanie przecisków pod jezdnią, by doprowadzić do nowych sygnalizatorów przewody z zasilaniem i sterowaniem. Projekt wywołuję sporo kontrowersji wśród kierowców, rowerzystów i pieszych. Urzędnicy przekonują, że zainstalowanie tu sygnalizacji uporządkuje i upłynni ruch.

– W godzinach szczytu kierowcy jadący ul. Kościuszki mają problem z przejechaniem przez plac. Podobnie jest, gdy jedziemy Świdnicką i chcemy skręcić w kierunku Kołłątaja. Ruch pieszych wzdłuż Świdnickiej jest na tyle duży, że zmotoryzowani niejednokrotnie muszą wymuszać na pieszych przejazd przez przejście, co prowadzi do niebezpiecznych sytuacji – mówi Elwira Nowak, zastępca dyrektora Wydziału Inżynierii Miejskiej. Kierowcy czekający na możliwość przejazdu przez zebrę blokują niejednokrotnie jeden pas. Często dochodzi więc do sytuacji, że blokuje się również drugi pas, bo część osób chce skręcić w kierunku pl. Muzealnego, ale najpierw muszą przepuścić jeżdżące tędy tramwaje i samochody z przeciwnej strony. W sterowaniu ruchem na tym skrzyżowaniu często musi pomagać policja.  

Inżynierom miejskim zależało przede wszystkim na usprawnieniu ruchu na ul. Kościuszki. – Istniejąca sygnalizacja pozwala na wgranie takiego programu, by kierowcy jadący ulicą Kościuszki mieli lukę i mogli przejechać przez plac. Wtedy jednak okazało się, że przejazd utrudniają piesi – wyjaśnia Elwira Nowak.

Na zmianach zyskają także pasażerowie MPK. Przystanek przy DH Renoma będzie podwójny. Ma się kończyć na wysokości wjazdu do północnowschodniej ćwiartki placu. Z tego powodu zostanie ona wysłupkowana. Dojazd do tej części placu możliwy będzie od strony, gdzie znajduje się dyskont Biedronka. Magistrat planuje, by w ciągu ul. Powstańców Śląskich wszystkie przystanki były podwójne. Stąd decyzja m.in. o wydłużeniu peronów przy budowie świateł na Bogusławskiego.

Urzędnicy nie obawiają się, że nowa sygnalizacja zakorkuje jeszcze bardziej plac. – Podobne obawy były, gdy zdecydowaliśmy się na dołożenie świateł na pl. Jana Pawła II na wysokości Sokolniczej. Jednak to się nie potwierdziło – mówi zastępca dyrektora Wydziału Inżynierii Miejskiej.

Kierowcy muszą się liczyć z pewnymi zmianami w organizacji ruchu. Jadąc od centrum Świdnicką chcąc skręcić w prawo w kierunku pl. Legionów manewr będzie trzeba wykonać zaraz przy kawiarni Tutti Frutti. Fragment jezdni Kościuszki od banku BZ WBK do nowych świateł będzie jednokierunkowy. Powstaną tu trzy pasy z czego z jednego skręcimy w lewo, z drugiego pojedziemy w lewo i prosto, a z ostatniego na wprost i w prawo.

Poruszając się Świdnicką od centrum nie pojedziemy  na placu w lewo. Jednak to będzie można łatwo nadrobić. Wystarczy skręcić w południowozachodnią ćwiartkę i przy banku BZ WBK pojechać w kierunku Kołłątaja.

Również kierowcy jadący Świdnicką od Piłsudskiego nie będą mogli skręcać w lewo. To relacje będzie można zrealizować jadąc przez ul. Kościuszki, Czystą i Podwale. – Rozważamy również opcję wprowadzenia na wysokości Opery Wrocławskiej możliwości zawracania przez torowisko – wyjaśniają urzędnicy.  

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl