Po pierwszych przetargach na tę inwestycję, w których nie było oferentów spółka Wrocławskie Inwestycje zdecydowała, żeby podzielić pracę na mniejsze zadania. W ten sposób powstała lista 22 zadań, które muszą zostać wykonane, aby trasa była kompletna. Teraz oferty zostały otwarte. Zgłosili się chętni do wykonania 13 zadań. Łącznie 19 oferentów.
– Teraz najważniejsze jest sprawdzenie ich pod względem formalnym. Jeśli będą ważne to daje to nadzieję na rozpoczęcie realizacji inwestycji. W trakcie będziemy wyłaniać wykonawców kolejnych zadań – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Główne zadania, które stoją przed wykonawcami to budowa trasy autobusowo–tramwajowej na odcinku od pl. Orląt Lwowskich do skrzyżowania ul. Strzegomskiej z ul. Rogowską. Ten fragment zostanie wykonany w oparciu o gotowy już projekt budowlany. Kolejna ważna część to zaprojektowanie i wybudowanie trasy autobusowo–tramwajowej w ciągu ul. Rogowskiej, od skrzyżowania ul. Strzegomskiej i ul. Rogowskiej do pętli przy przystanku kolejowym Wrocław Nowy Dwór. Najtrudniejszym elementem inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową w okolicach ul. Robotniczej.
Zakres prac dotyczy też wielu sąsiadujących ulic, zostaną częściowo przebudowane, pojawią się też chodniki, drogi rowerowe i oświetlenie.