Nowy przystanek kolejowy Wrocław Szczepin

Jest umowa na dofinansowanie budowy nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin i przebudowę wiaduktu nad ul. Długą. Inwestycję będzie realizować PKP PLK, a jest ona integralną częścią trasy tramwajowej przez Popowice, którą wybuduje miasto.

  • Przebudowy wiadukt i przystanek kolejowy ma być zintegrowany z komunikacją miejską.


Umowa na dofinansowanie z Unii Europejskiej została podpisana w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim, w uroczystości brał udział m.in. Witold Słowik, wiceminister Inwestycji i Rozwoju oraz wojewoda dolnośląski i przedstawiciele PKP PLK.

Budowa nowego przystanku Wrocław-Szczepin oraz rozbudowa wiaduktu na trasie kolejowej Kalety – Kluczbork – Oleśnica – Wrocław Mikołajów ma zostać zakończona za dwa lata. To istotna inwestycja tym bardziej, że przystanek kolejowy ma być zintegrowany z komunikacją miejską i linia tramwajową, która ma przebiegać przez ulicę Długą i dalej na Popowice. Wartość inwestycji to blisko 51 milionów złotych, wsparcie UE wyniesie ponad 34,8 milionów złotych i pochodzić będzie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.  

Będą perony, windy i wiata 

W miejscu, gdzie obecnie nie ma żadnej infrastruktury dla pasażerów powstaną perony z dojściami do przystanków komunikacji miejskiej, schodami, windami oraz wiatami, a także systemem informacji pasażerskiej. 

– Poza budową nowego przystanku i modernizacją wiaduktu, PLK przebudują także ponad 1 km torów i sieci trakcyjnej. Wykonane zostaną również prace z zakresu zabudowy urządzeń i sygnalizacji, które zapewnią sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów w rejonie nowego przystanku i przebudowanego wiaduktu – mówi Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP PLK.

Realizacja inwestycji na pewno zwiększy dostępność kolei i komunikacji miejskiej dla mieszkańców Wrocławia i całej Aglomeracji Wrocławskiej. Z peronów kolejowych będzie można wsiąść szybko i sprawnie do autobusu czy tramwaju jadącego na Popowice. Przetarg na budowę nowej trasy tramwajowej, który ogłosiły Wrocławskie Inwestycje ma być rozstrzygnięty jeszcze w czerwcu.

Tramwaj na Popowice 

Przypomnijmy. Nowa trasa tramwajowa ma początek na skrzyżowaniu ulic Dmowskiego, Władysława Jagiełły i Mieszczańskiej. Torowisko tramwajowe od Mieszczańskiej przejdzie w ul. Dmowskiego. Od tego miejsca zostanie poprowadzone między istniejącymi jezdniami: przez most Dmowskiego, obok centrum handlowego i siedziby ZDiUM przy ul. Długiej. Potem pod przebudowanym wiaduktem. Dalej tramwaj pojedzie jeszcze kilkaset metrów ul. Długą, potem wzdłuż ulicy Starogroblowej (tu wiadukt został niedawno przebudowany, powstanie tam węzeł przesiadkowy) i Popowickiej. Trasa kończy się „wpięciem” w torowisko na skrzyżowaniu z ul. Milenijną i Pilczycką.

Zgłoś uwagę