Przystanek w Mokronosie Górnym zlokalizowany jest w rejonie przejazdu kolejowego przy al. Konwaliowej. – Wybudowane zostały tam dwa perony o długości 150 m (z zachowaniem rezerwy dla ich rozbudowy do dł. 200 m). Jeden z peronów jest wybudowany przed, a drugi za przejazdem kolejowo-drogowym. Perony o wysokość 0,76 cm, zapewnią podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Dostęp do peronów będzie przystosowany dla osób z ograniczoną mobilnością. Nad peronami zostało zamontowane energooszczędne, ledowe oświetlenie. Perony są wyposażane w wiaty i ławki. Przewidziano również tablice informacyjne oraz gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe oraz zabezpieczone przejście między peronami.
Sąsiadujący z przystankiem przejazd kolejowo-drogowy uzyskał od razu nową nawierzchnię a zainstalowane tam rogatki i nowoczesne urządzenia zabezpieczające podwyższą poziom bezpieczeństwa.
Na przystanku będą się zatrzymywały pociągi regionalne. W ciągu doby, w dni robocze, zaplanowanych jest 17 par pociągów. Czas przejazdu do Wrocławia Głównego, z przystanku Mokronos Górny, wyniesie 11-13 minut. Żaden inny środek transportu nie zapewni nam takiego krótkiego czasu przejazdu.
Pociąg to też idealny transport z zachodu aglomeracji do centrum Wrocławia, szczególnie w trakcie budowy trasy tramwajowej na Nowy Dwór, która generuje utrudnienia w ruchu samochodowym.
Czytaj więcej: #BudujemyTAT - objazdy, utrudnienia, zmiany w komunikacji
Inwestycja jest finansowana z funduszy RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF). Wykonawcą prac jest firma INFRAKOL Sp. z o.o.
ROZKŁAD JAZDY Z NOWEJ STACJI [PDF]