wroclaw.pl strona główna Komunikacja we Wrocławiu – ceny biletów, rozkłady jazdy, inwestycje Komunikacja - strona główna

Infolinia 71 777 7777

6°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 02:45

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Komunikacja
  3. Nowy peron wrocławskiego Dworca Głównego [WIDEO]

Pasażerowie Dworca Wrocław Główny mogą już korzystać z nowego peronu. Został on wybudowany od strony ulicy Suchej i choć dostosowany jest do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, to ze względu na usytuowanie będzie przeznaczony przede wszystkim dla pasażerów pociągów aglomeracyjnych.

Reklama

Dwustumetrowy peron zapewni podróżnym wygodny dostęp do pociągów. Wyposażony jest w wiaty i tablice informacyjne oraz oświetlenie typu LED. Bieżącą informację o pociągach zapewni nagłośnienie i elektroniczne wyświetlacze. Do nowego peronu możemy dojść od traktu do hali głównej, a także dodatkowo schodami od ulicy Suchej. Podróżni o ograniczonych możliwościach poruszania się oraz podróżni z cięższym bagażem mogą korzystać z windy od strony przejścia tunelowego. Dla osób niedowidzących na nawierzchni peronu są zaznaczone ścieżki naprowadzające.

Detale nawiązujące do historii

Przeszklona wiata osłania schody i windę, łączące peron z przejściem tunelowym, a co ciekawe, podczas budowy platformy zastosowano detale, nawiązujące do historycznego charakteru dworca. Są to odpowiednio dobrane płytki ceramiczne (pod względem kolorystyki i wielkości), a także elementy obramowań naroży i wzór metalowych przęseł.

Oprócz prac budowlanych, związanych z powstaniem samego peronu, niezbędne były także korekty przy torowisku, m.in. w zakresie montażu urządzeń sterowania ruchem i wymiany rozjazdu.

Jednym z większych wyzwań było połączenie peronu z tunelem, prowadzącym do hali głównej, a także rozwiązanie wielu licznych kolizji kablowych. Działania prowadzone były bez wstrzymywania ruchu pociągów, co wymagało czasu i zmian projektu.

Rola peronu wzrośnie w 2021 r.

Najnowszy peron jest przystosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, ale będzie wykorzystywany głównie przy połączeniach aglomeracyjnych, ze względu na bliskie usytuowanie przystanków MPK przy ulicy Suchej. Jego rola wzrośnie po oddaniu w 2021 r. dwóch odnawianych tras kolejowych – z Wrocławia w kierunku Sobótki i Świdnicy oraz w kierunku Jelcza Miłoszyc.

Wartość prac to 8,4 mln zł, a inwestycja została sfinansowana ze środków budżetowych i ze środków PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl