Nowe zasady bezpieczeństwa podczas sesji Rady Miejskiej

Rejestracja uczestników oraz stała obecność strażników miejskich podczas obrad – Biuro Rady Miejskiej Wrocławia wprowadza nową organizację posiedzeń Rady.

  • Sesja Rady Miejskiej Wrocławia

    Sesja Rady Miejskiej Wrocławia


Nowe zasady zaczną obowiązywać już od najbliższego – planowanego na czwartek, 21 lutego, posiedzenia Rady Miejskiej Wrocławia.

Identyfikatory

Zmienią się zasady związane z przebywaniem na Sali Sesyjnej. Osoby, które z racji pełnienia obowiązków służbowych (m.in. przedstawiciele mediów) chcą wejść na Salę Sesyjną, powinny wybrać wejście od strony Sukiennic 9. Przy stanowisku przed salą obrad otrzymają identyfikator (który należy zwrócić po sesji) oraz zostaną zarejestrowane na liście obecności.

Oczywiście ten obowiązek nie dotyczy samych radnych oraz prezydenta Wrocławia i wiceprezydentów, skarbnika, sekretarza i dyrektorów departamentów Urzędu Miejskiego.

Co istotne, posiedzenia rady mają nadal charakter otwarty i wszystkie osoby, które chciałby obserwować bezpośrednio debaty radnych, mogą wejść na Salę Sesyjną. Chętni powinni wybrać wejście od strony Sukiennic 10, a na sali zajmować miejsca w sektorze dla publiczności. Nie muszą się rejestrować, nie otrzymają identyfikatorów.

W razie wątpliwości, na miejscu pomocą służą pracownicy Biura Rady Miejskiej.

Poza tym w trakcie obrad na sali obecni będą funkcjonariusze wrocławskiej Straży Miejskiej.

Język migowy

To nie jedyne zmiany dotyczące przebiegu sesji Rady Miejskiej. Z inicjatywy prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka, wprowadzone są rozwiązania ułatwiające wrocławianom obserwację sesji. Obrady będą tłumaczone na język migowy i transmitowane na żywo w internecie.

Link do transmisji https://www.wroclaw.pl/rada-miejska-wroclawia-transmisja-obrad



Zgłoś uwagę