Następny niebieski tramwaj we Wrocławiu

To drugi tramwaj, który w ostatnim czasie przyjechał do Wrocławia w nowej, niebieskiej barwie. Pierwszym był Feniks, który na skutek wypadku uległ częściowemu spaleniu ale został wyremontowany. 

  • Niebieski tramwaj po remoncie wraca do Wrocławia /fot: MPK Wrocław

    Niebieski tramwaj po remoncie wraca do Wrocławia /fot: MPK Wrocław


Do Wrocławia przyjechał pierwszy z dwudziestu pięciu nowych wagonów WrAs 205. Wozić pasażerów ma jeszcze w tym tygodniu. Obecnie trwają jego odbiory i przygotowywania do ponownego wyjazdu na tory. 

– Nasz tramwaj nie tylko wygląda jak nowy, ale przede wszystkim zostało wyremontowane jego wnętrze – mówi prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder. ­– Pojazd otrzymał m.in. nowe elementy podwozia, wzmocnioną konstrukcję dachu, system informacyjny i klimatyzację, której wcześniej brakowało. Wszystko po to, aby tramwaj był bardziej komfortowy i bezpieczniejszy.

Łącznie MPK wyremontuje 42 składy – 17 Skód 16T oraz 25 WrAs’ów205.

Odnowiony tramwaj na specjalnej lawecie przejechał do Wrocławia niemal dwieście kilometrów. Niedługo po wyładowaniu go w zajezdni przy ul. Powstańców Śląskich odbyła się pierwsza, krótka jazda testowa. Obecnie pracownicy zajmują się programowaniem i uruchamianiem systemów, które nie mogły być dokładnie sprawdzone w poznańskiej fabryce. Mowa tu choćby o monitoringu, informacji pasażerskiej czy urządzeniach komunikujących się z wrocławskim ITS-em. Następnie wagon zostanie przebadany przez jednostkę, która wystawi mu dopuszczenie do ruchu – po dokładnym sprawdzeniu, że pojazd odpowiada wszystkim warunkom określonym w przepisach. To będzie ostatnia czynność przed podpisaniem protokołu odbioru wagonu przez MPK.

– MPK Wrocław wyda łącznie na remonty 42 tramwajów aż 135 milionów złotych – mówi rzecznik MPK, Bartosz Naskręski – Nie tylko tramwaje 205WrAs wrócą do tradycyjnego koloru. Niebieskie będą także Skody16T, które także przejdą modernizację.

Siedemnastoma wagonami tego typu ma zająć się firma SAATZ. Do jej grudziądzkich zakładów trafiły już dwie sztuki Skód.

Modernizacja wszystkich protramów ma zakończyć się w połowie 2022 roku.

 


Zgłoś uwagę