Na ulice Wrocławia wyjechały nowe autobusy

Już wkrótce mieszkańców stolicy Dolnego Śląska będzie woziło 60 nowych autobusów marki Marcedes. Pierwsze dwa właśnie wyruszyły na wrocławskie ulice


Nowy tabor ma zapewnić bardziej komfortową podróż tak, aby osoby na co dzień korzystające z samochodów chciały przesiadać się do komunikacji miejskiej. Łącznie będzie to 31 krótkich autobusów solo oraz 29 przegubowych. Zastąpią one kilkunastoletnie Volvo. Pojazdy MPK Wrocław pozyska dzięki kontraktowi z EvoBus Polska i Pekao Leasing.

Pierwszy z autobusów – Mercedes-Benz Citaro 2 solo, wyjechał już na wrocławskie ulice. Teraz dołącza do niego drugi – przegubowy. Wszyscy zainteresowani będą mogli przyjrzeć się mu z bliska już 19 września podczas Dni Otwartych MPK. Kolejne autobusy z planowanej dostawy będą pojawiać się u we Wrocławiu od 21 października.

Tabor młodnieje

MPK Wrocław sukcesywnie wymienia swój tabor. W 2018 roku w spółce pojawiło się 60 nowych autobusów, a w 2019 kolejne 50. W tym roku oprócz właśnie zakontraktowanych 60 sztuk po ulicach naszego miasta będzie jeździć dodatkowe 30 pojazdów nowego podwykonawcy MPK, firmy Mobilis. Łącznie przybędzie więc 190 nowych autobusów w ciągu niecałych dwóch lat.

Dzięki tym inwestycjom w tym roku 85 proc. wrocławskich autobusów będzie miało klimatyzację, a wiek wrocławskiego taboru spadnie do niecałych 5 lat. Wszystkie nowe pojazdy wyposażone są m.in. w monitoring, bogaty system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu oraz porty USB do ładowania smartfonów. Mercedesy Citaro posiadają również tzw. moduł rekuperacyjny, w którym magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym mniejszą  emisje dwutlenku węgla. Dzięki temu są one przyjazne dla środowiska

Nowa partia, 60 autobusów została wzięta w 10-letnią dzierżawę. Koszt kontraktu wyniósł 122,5 mln zł.




Zgłoś uwagę