Nowy tabor ma zapewnić bardziej komfortową podróż tak, aby osoby na co dzień korzystające z samochodów chciały przesiadać się do komunikacji miejskiej. Łącznie będzie to 31 krótkich autobusów solo oraz 29 przegubowych. Zastąpią one kilkunastoletnie Volvo. Pojazdy MPK Wrocław pozyska dzięki kontraktowi z EvoBus Polska i Pekao Leasing.
Pierwszy z autobusów – Mercedes-Benz Citaro 2 solo, wyjechał już na wrocławskie ulice. Teraz dołącza do niego drugi – przegubowy. Wszyscy zainteresowani będą mogli przyjrzeć się mu z bliska już 19 września podczas Dni Otwartych MPK. Kolejne autobusy z planowanej dostawy będą pojawiać się u we Wrocławiu od 21 października.
Tabor młodnieje
MPK Wrocław sukcesywnie wymienia swój tabor. W 2018 roku w spółce pojawiło się 60 nowych autobusów, a w 2019 kolejne 50. W tym roku oprócz właśnie zakontraktowanych 60 sztuk po ulicach naszego miasta będzie jeździć dodatkowe 30 pojazdów nowego podwykonawcy MPK, firmy Mobilis. Łącznie przybędzie więc 190 nowych autobusów w ciągu niecałych dwóch lat.
Dzięki tym inwestycjom w tym roku 85 proc. wrocławskich autobusów będzie miało klimatyzację, a wiek wrocławskiego taboru spadnie do niecałych 5 lat. Wszystkie nowe pojazdy wyposażone są m.in. w monitoring, bogaty system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu oraz porty USB do ładowania smartfonów. Mercedesy Citaro posiadają również tzw. moduł rekuperacyjny, w którym magazynowana jest energia odzyskiwana podczas hamowania, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa, a tym samym mniejszą emisje dwutlenku węgla. Dzięki temu są one przyjazne dla środowiska
Nowa partia, 60 autobusów została wzięta w 10-letnią dzierżawę. Koszt kontraktu wyniósł 122,5 mln zł.