Pół wiaduktu nad Buforową już wyburzone

Pół wiaduktu kolejowego nad ul. Buforową już wyburzone. Rozbiórka drugiej połowy dopiero po wybudowaniu pierwszego etapu nowej przeprawy.  

  • Wyburzanie wiaduktu nad ul. Buforową. fot. WI

  • Do połowy lutego ma ruszyć rozbiórka pierwszych fragmentów wiaduktu


Na ul. Buforowej roboty prowadzone są od września. Ulica będzie przebudowana na całym odcinku od wiaduktu kolejowego do granicy miasta.

– Obecnie trwają roboty sieciowe choć na wielu odcinkach widać już zarys jezdni, ponieważ budowane są nasypy. 16 lutego wykonawca rozpoczął pierwszy etap rozbiórki, na razie połowy wiaduktu – wyjaśnia Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.

Udało się go zakończyć sprawnie i bez niespodzianek. Aby zminimalizować utrudnienia w ruchu prace były prowadzone w nocy w weekend. W tym czasie kierowcy jeździli objazdami. Rozbiórka wiązała się również ze zmianami tras kilku linii autobusowych.

Drogowcy zakończyli te najbardziej skomplikowane prace. Teraz już bez większych utrudnień dla kierowców będą je kończyć. Druga połowa wiaduktu zostanie rozebrana dopiero, jak drogowcy wybudują pierwszy fragment nowej przeprawy. Wtedy będzie można przerzucić ruch pociągów na nowy wiadukt i rozpocząć pracę na drugiej połowie.  

Co się zmieni na Buforowej?

Przypomnijmy. Kontrakt wart ponad 77 mln złotych zrealizuje firma Strabag. Wrocław na tę inwestycję pozyskał środki z Unii Europejskiej. Obecna ulica Buforowa na pewno zyska zupełnie nową nawierzchnię. Jednak to dopiero na koniec. Najpierw powstanie fragment czteropasmowej drogi (od wiaduktu do skrzyżowania z Konduktorską), drogowcy wybudują również zupełnie nowy wiadukt kolejowy pod cztery nitki torowiska. Niebaweł ruszy rozbiórka części tego starego. 

Powstanie też rondo, rezerwa pod tramwaj do skrzyżowania z ul. Kajdasza. Do tego ścieżki rowerowe, chodniki. Wykonawca ma również wybudować zbiornik retencyjny dla wód opadowych, postawić sygnalizację świetlną wpiętą w system ITS oraz oświetlenie w technologii LED. Wszystkie prace według harmonogramu mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2019 roku.

Inwestycja na Buforowej w liczbach 

  • Nowe nasypy ziemne – około 150 000 m sześc., czyli tyle, co 3 kilometry wału nadodrzańskiego
  • Nawierzchnie bitumiczne na jezdni – ok. 50 000 mkw., to powierzchnia 7 boisk piłkarskich
  • Nawierzchnie ścieżek rowerowych – ok. 10 000 mkw.
  • Wiadukt kolejowy 3-przęsłowy – łączna długość około 50 metrów
  • Kanalizacja deszczowa – łączna długość ponad 5 kilometrów
  • Okablowanie – 20 kilometrów
Zgłoś uwagę