#TORYwolucja trwa - MPK w maju ruszyło z 11 inwestycjami [WIDEO]

Tak dużo na wrocławskich torach nie działo się dawno, a jeszcze nie weszliśmy w remontowy okres wakacji. Od maja MPK Wrocław ruszyło z 11 pracami w ramach programu poprawy stanu torowisk #TORYwolucja. W ostatni weekend rozpoczęła się wymiana torowiska na Pomorskiej, Staszica i Reymonta. Łączny koszt tych remontów to 9 milionów złotych. Zobaczcie naszą relację wideo z inwestycji torowych. 

  • fot. MPk Wrocław


Ekipy remontowe i firmy, które wykonują większe inwestycje torowe można spotkać w kilku miejscach miasta. Jedna z największych inwestycji trwa teraz na ul. Pomorskiej, Staszica i Reymonta.

 – Ten remont jest nie tylko konieczny dla naszych tramwajów, ale to także ukłon wobec wrocławskich kierowców – mówi prezes MPK Krzysztof Balawejder. Każdy, kto tędy jeździ do pracy, wie, jak istotnie poprawi to komfort przejazdu. Kolejny tak duży remont torowiska czeka w tym roku Biskupin i trasę wzdłuż ulicy Olszewskiego.

Sporo dzieje się też na skrzyżowaniu Teatralnej i Piotra Skargi czy w pobliżu wrocławskiej Opery na Świdnickiej/Podwalu. Tam wymieniane są ważne rozjazdy. MPK naprawia też trakcję pod wiaduktami na Powstańców Śląskich i Trzebnickiej, chociaż największe remonty w ramach tego programu czekają wrocławian w czasie wakacji. Poza tymi dużymi remontami MPK korzystało w kwietniu z mniejszego ruchu we Wrocławiu i prowadziło szereg napraw torów poza programem #TORYwolucja.

 Co udało się zrobić?

  • wymieniliśmy zwrotnicę – Piłsudskiego – Stawowa A306/2Z,
  • wymieniliśmy zwrotnicę – rondo Reagana B310/8N,
  • wymieniliśmy zwrotnicę – rondo Reagana B310/1N,
  • wymieniliśmy zwrotnicę – Kazimierza Wielkiego – Krupnicza A401/3Z,
  • wymieniliśmy 47 metrów szyn na pl. Powstańców Warszawy,
  • wymieniliśmy 42 metrów szyn na ul. Średzka (most),
  • wyszlifowaliśmy szyny – Toruńska – Kwidzyńska – ok. 4000 metrów toru pojedynczego,
  • wyszlifowaliśmy szyny – Pilczyce od mostu w kierunku pętli (do zwrotnicy) – ok. 400 metrów toru pojedynczego,
  • napawaliśmy i wyszlifowaliśmy krzyżownice w obrębie skrzyżowania Kazimierza Wielkiego – Krupnicza,

Awaryjnie w kwietniu wykonano także 142 spawy pękniętych główek szyn i torów, wstawiono tak-że 24 metry szyn na odcinku Powstańców Śląskich – Jastrzębia oraz Orla; a także na pętli na Kosmonautów.

Zobacz mapę remontów 

 

Kolejne remonty już planowane

Te 11 zadań to nie wszystkie inwestycje torowe planowane na ten rok. W czerwcu rozpocznie się wymiana dwóch rozjazdów na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego ze Świdnicką. Inwestycja kosztująca 1,6 mln zł zakończy się pod koniec lipca. Dużym i niezbędnym przedsięwzięciem jest wymiana rozjazdu i skrzyżowania torowego na pl. Dominikańskim. Prace ruszą 27 czerwca i potrwają przez całe wakacje. MPK wyda na to 1,2 mln zł.

Kolejną dużą inwestycją torową będzie wymiana rozjazdu na skrzyżowaniu Podwala z ulicami Krupniczą i Sądową za kwotę blisko 1,6 mln zł. Rozpocznie się 7 listopada, a zakończy 5 grudnia.

MPK planuje wymieniać również sieć trakcyjną. Łącznie za ponad 600 tys. zł zostaną wykonane projekty oraz remonty przewodów dla stacji zasilania Ślężna, Żmigrodzka oraz Biskupin. MPK szuka także wykonawcy na przebudowę torowiska przy węźle Wrocław Główny.

Przypomnijmy, że miasto Wrocław na program #TORYwolucja zamierza rocznie przeznaczać 80 milionów złotych, tak aby za 3-4 lata stan wrocławskich torowisk znacznie się poprawił. 



Zgłoś uwagę