Umowa opiewa na łączną kwotę prawie 23 milionów złotych netto (z opcją zwiększenia zamówienia do 83 mln zł netto), przy czym część z tej kwoty ma zapewnić wymagane w przetargu dodatkowe wyposażenie zaplecza technicznego potrzebne do obsługi tramwajów. Modertrans zaproponował wyprodukowanie nowych tramwajów dla Wrocławia za 3,75 mln netto za sztukę.
- To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Niska podłoga, która znajduje się w części pojazdu, zagwarantuje pełną dostępność pasażerom niepełnosprawnym czy z wózkami dziecięcymi, a klimatyzacja zapewni komfort podróży latem – wylicza Patryk Wild, wiceprezes MPK ds. Inwestycji i Rozwoju. – Model tramwaju zaoferowany nam przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205 – produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów. Jest to znana i sprawdzona uniwersalna konstrukcja. Gwarantuje też bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza na etapie eksploatacji.
Poznańskie tramwaje dla Wrocławia będą miały lakier w kolorze metalic blue – podobnie jak PESY Twist. Ich wyróżnikiem będzie również wyposażenie w system zapachowy czy specjalny system oświetlania przestrzeni peronu przy drzwiach. Będą klimatyzowane i w jednej czwartej niskopodłogowe.
O wyborze tego modelu zadecydował przetarg, który ogłoszono po tym, jak okazało się, że Wrocław ma do wykorzystania jeszcze unijne środki z poprzedniego rozdania, a wcześniej zawartego kontraktu z firmą PESA Bydgoszcz nie można było rozszerzyć o dodatkowe pojazdy. Wiosną spółka ogłosiła przetarg, do którego stanął producent z Poznania, który zadeklarował, że tramwaje jest w stanie wyprodukować jeszcze do końca roku, a to było podstawowym wymogiem przetargu i pozyskania unijnych pieniędzy na zakupy. Podpisanie umowy przedłużało się jednak z powodu kontroli Urzędu Zamówień Publicznych, która zakończyła się pozytywnym wynikiem w ubiegłym tygodniu.
To oznacza, że jeszcze w tym roku we Wrocławiu pojawi się w sumie 14 nowych klimatyzowanych tramwajów w pełni dostępnych dla osób o ograniczonej mobilności.materiały prasowe MPK