Powstanie ważny łącznik dla kierowców na Muchoborze Wielkim

Na Muchoborze Wielkim zostanie zbudowany łącznik ul. Rakietowej z ul. Żwirki i Wigury. Wnioskowały o to Rada Osiedla Muchobór Wielki i Gmina Kąty Wrocławskie.

  • Tutaj powstanie łącznik ul. Rakietowej oraz ul. Żwirki i Wigury /fot. Google Maps

    Tutaj powstanie łącznik ul. Rakietowej oraz ul. Żwirki i Wigury /fot. Google Maps


6 mln zł - tyle powinna kosztować ważna dla Muchoboru Wielkiego i okolic Wrocławia inwestycja, która znalazła się w planie zamówień publicznych Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta na 2021 r. Mowa o przedłużeniu planowanej Osi Inkubacji do ul. Żwirki i Wigury, co powinno odciążyć komunikacyjnie Muchobór Wielki oraz usprawnić połączenie pomiędzy Wrocławiem i gminą Kąty Wrocławskie. Spółka Omega Buildings razem z gm. Kąty Wrocławskie będą partycypować w kosztach inwestycji.

– W ostatnich latach w sposób znaczący wzrosło natężenie ruchu kołowego i pieszego na drodze powiatowej - ul. Chłopskiej w miejscowości Smolec, która łączy Gminę Kąty Wrocławskie z Wrocławiem. Natężenie jest szczególnie odczuwalne na Muchoborze Wielkim, gdzie w dni robocze tworzą się zatory, powodując znaczne utrudnienia w komunikacji samochodowej i autobusowej – wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Koniec prac projektowych

Pierwotnie ta ważna dla mieszkańców inwestycja miała powstać wcześniej. Zakładano, że sama dokumentacja projektowa będzie gotowa w 2019 r.

– Prace projektowe trwały dłużej niż pierwotnie zakładano. Latem 2018 roku w drodze przetargu nieograniczonego wybraliśmy biuro projektowe, odpowiedzialne za opracowanie dokumentacji dla wspomnianego zadania. Kontrakt opiewający na kwotę 280 tys. złotych, zawarty z BIPROGEO-PROJEKT, przewidywał 10 miesięcy na opracowanie projektu. Część projektu trzeba było zmienić, z uwagi na nieprzewidziane wcześniej okoliczności – zaznacza Mazur.

Dodatkowe prace wynikały przede wszystkim z uzgodnień z wojskiem. Okazało się, że wskutek porozumień z NATO zawartych w lecie zeszłego roku, wojsko jednak odbuduje nieczynną bocznicę kolejową, przecinającą trasę projektowanego łącznika. Skrzyżowanie drogi z bocznicą kolejową należało zatem przeprojektować.

– W tej chwili prace projektowe już się zakończyły, złożyliśmy wniosek o wydanie ZRiD (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej - przyp. red.). Od terminu otrzymania decyzji zezwalającej na rozpoczęcie prac budowlanych jest uzależniony termin ogłoszenia przetargu na realizację łącznika. Mamy nadzieję, że nastąpi to do końca pierwszego półrocza – dodaje Mazur.

Chodnik i ścieżka rowerowa

Szacowany czas trwania samej budowy to 6-7 miesięcy. To oznacza, że prawdopodobnie kierowcy pojadą nową drogą w 2022 r. ZDiUM przypomina, że nowa trasa została zaprojektowana w takim samym standardzie, jak wybudowany już odcinek Osi Inkubacji od ulicy Granicznej do ulicy Rakietowej. Poza jezdnią i odwodnieniem ma pojawić się chodnik oraz ścieżka rowerowa.



Zgłoś uwagę