Przebudowa ul. Osobowickiej na finiszu. W weekend zmiany w MPK

Dobiega końca trwająca kilkanaście miesięcy przebudowa ul. Osobowickiej. Inwestycja kosztowała ponad 34 mln zł.

  • Ulica Osobowicka po przebudowie /fot. Janusz Krzeszowski

    Ulica Osobowicka po przebudowie /fot. Janusz Krzeszowski

  • Ulica Osobowicka po przebudowie /fot. Janusz Krzeszowski

    Ulica Osobowicka po przebudowie /fot. Janusz Krzeszowski


Ul. Osobowicka zmieniła się na odcinku 1,3 kilometra. Nowa nawierzchnia pojawiła się również na wlotach skrzyżowań tej ulicy z sąsiednimi drogami: Lipską, Żywopłotową, Ostrowską, Micheleta, Ostrzeszowską i placem Wyzwolenia. Wykonawca przebudował także niemal 200 metrów ulicy Krotoszyńskiej. Tutaj zaczęły się prace  razem z rozbiórką pętli tramwajowej. 

– To kompleksowa przebudowa z sieciami podziemnymi, wodociągowymi, kanalizacją i elektryką. Dodatkowo wyremontowano kilkaset metrów torowiska wraz z pętlą. Powstał park and ride na 48 miejsc – wylicza Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji. 31 miejsc postojowych będzie dostępnych dla kierowców posiadających aktywną kartę URBANCARD, pozostałe 17 – dla wszystkich. 

Czytaj więcej: 19 czerwca 2021 – zakończenie przebudowy ulicy Osobowickiej

W ramach przebudowy pojawi się 1,5 km nowych dróg rowerowych, 3,5 km chodników oraz nowe przystanki z tablicami informacji pasażerskiej ITS.
 
 
– Na samej ul. Osobowickiej posadziliśmy 47 drzew. Są to głównie lipy drobnolistne, ale także dęby i jarząby szwedzkie. W ramach nasadzeń wyrównawczych posadziliśmy kolejne 82 drzewa, m.in. na ulicach Krotoszyńskiej, Ostrowskiej, rogu Bałtyckiej i Osobowickiej, Wierzchowickiej – dodaje Świercz.
 
Prace budowlane są już na finiszu i od soboty (19 czerwca) na ul. Osobowicką powrócą samochody oraz autobusy linii 118, 140 i 257.

Przez następne kilka tygodni wykonawca będzie kończyć prace przy drogach rowerowych, chodnikach oraz zieleni.


Zgłoś uwagę