Flixbusem z Wrocławia do Paryża

Linie autobusowe Flixbus uruchomiły bezpośrednie połączenie z Warszawy przez Wrocław do Paryża. Przewoźnik podsumował też rok działalności w stolicy Dolnego Śląska.

  • Flixbusem z Wrocławia można dojechać do 56 miast.


W 2019 roku do siatki połączeń Flixbus dołączyło 56 miast, do których można dojechać z Wrocławia. Wśród nowych kierunków podróży znalazły się m.in.: Bielsko Biała, Żywiec, Kopenhaga, Praga, Norymberga a ostatnio Amsterdam i Paryż. Największą popularnością wśród pasażerów znad Odry cieszyły się podróże do Krakowa, Warszawy, Katowic, Berlina, Pragi oraz Drezna.

Niedawno przewoźnik ogłosił kolejne atrakcyjne połączenie, nad . Autobusy na trasie linii N1305 z Warszawy, przez Wrocław do Paryża zatrzymują się m.in. w Erfurcie, Mannheim, a także na lotnisku we Frankfurcie nad Menem. Kursują siedem dni w tygodniu, a podróż na trasie Wrocław-Paryż trwa około 17 godzin.

Usprawnienia technologiczne i współpraca z partnerami

FlixBus pochwalił się również, że w mijającym roku wprowadził sporo udogodnień technologicznych dla pasażerów, m.in. system rozrywki pokładowej FLIXtainment, możliwość rezerwacji miejsc w aplikacji mobilnej, a także możliwość głosowego zakupu biletu przez Asystenta Google, będąc tym samym pierwszą firmą w Polsce, która uruchomiła pełną usługę voice-commerce. Firma w tej chwili współpracuje z 34 polskimi firmami autobusowymi, zatrudniającymi ponad 1000 kierowców. Średni wiek wszystkich pojazdów to maksymalnie 3 lata, a aż 1/3 z nich to autobusy z rocznika 2019. Jest to m.in. zasługa intensywnego procesu rozbudowy i wymiany floty, który odbywał się w 2019 roku. Łącznie, w ramach wszystkich tras, zielone autobusy zrealizują w 2019 roku 46,5 miliona kilometrów.

Plany na 2020

W 2020 roku FlixBus Polska zapowiada zwiększenie oferty o kolejne 50%. – Nasza uwaga skupiona będzie przede wszystkim na rozwijaniu zupełnie nowych korytarzy i dołączaniu kolejnych mniejszych miejscowości, a także zwiększaniu częstotliwości połączeń na głównych relacjach, zapewniając jeszcze lepsze skomunikowanie w naszych centrach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, a także Poznaniu i Gdańsku – wyjaśnia Michał Leman.

Wśród globalnych planów spółki jest także ekspansja na nowych rynkach, rozwijanie technologii oraz usług idących w parze z troską o środowisko. Kontynuowane będą testy autobusów elektrycznych w kolejnych krajach oraz prace nad stworzeniem pierwszych dalekobieżnych autobusów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.



Zgłoś uwagę