Choć 2 maja można udać się do placówki, bo wszystkie oddziały ZUS czynne są w godzinach 8.00–15.00, to regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku Iwona Kowalska-Matis zachęca, aby ważne sprawy załatwiać bez wychodzenia z domu:
– Dla naszych klientów dostępna jest Platforma Usług Elektronicznych PUE ZUS oraz aplikacja mZUS – mówi rzeczniczka prasowa ZUS.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS zapewnia całodobowy, wygodny i bezpieczny dostęp do usług świadczonych elektronicznie. Indywidualne konto w ZUS ułatwia załatwianie spraw zarówno przedsiębiorcom, jak i osobom czynnym zawodowo. Przez PUE ZUS można :
- kontrolować stan swojego konta,
- składać wnioski i oświadczenia, np. o wypłatę zasiłku z tytułu opieki nad dzieckiem.
– Dążymy do przeniesienia obsługi klientów do sieci. Dzisiaj każdy klient może za pomocą komputera lub aplikacji mZUS albo przez wizytę wideo załatwić lub wyjaśniać z naszymi ekspertami niemal wszystko to, co wcześniej wymagało osobistej wizyty w sali obsługi – mówi Kowalska-Matis.
Więcej o wideorozmowie z ekspertem ZUS TUTAJ.