Wrocław intensywnie prezentuje swoją ofertę turystyczno-kulturalną na międzynarodowych imprezach dla branży turystycznej.
Przez cztery dni (16-19 maja) stoisko Wrocławia można było odwiedzić na targach turystycznych Arabian Travel Market 2021 w Dubaju. Obecność na branżowej imprezie w Dubaju związana jest między innymi z prezentacją Wrocławia na Światowej Wystawie EXPO zaplanowanej na grudzień 2021. Oferta turystyczna prezentowana przez Wrocław na targach na Bliskim Wschodzie dotyczy głównie pobytów city break i turystyki biznesowej, która jest istotnym elementem w budowaniu potencjału turystycznego naszego miasta.
Reaktywacja turystyki w Madrycie
Targi Turystyczne Fitur (IFEMA), które we wtorek, 19 maja, rozpoczęły się w Madrycie, uchodzą za trzecie z najważniejszych wydarzeń branży na świecie. Wrocław pokazuje się na nich po raz pierwszy.
Zwykle impreza w stolicy Hiszpanii organizowana jest styczniu, w tym roku ze względu na epidemię koronawirusa trzeba było ją przełożyć. Targi odbywają się w formie tradycyjnej, pod hasłem reaktywacji turystyki.
W tym roku na polskim stoisku narodowym są obecne nie tylko przedsiębiorstwa turystyczne oraz miasta i regiony, które od lat konsekwentnie promowały się na rynkach hiszpańskojęzycznych, takich jak Kraków wraz Małopolską, czy Warszawa, ale także nowi partnerzy – Wrocław i Dolny Śląsk. Prezentowana na targach oferta dotyczy głównie pobytów city break, turystyki kulturalnej oraz turystyki blisko natury – tu głównie rejon Dolnego Śląska. Turyści hiszpańscy są statystycznie czwartą największą grupą odwiedzających Wrocław.
Um/w