Motywem przewodnim kampanii są przygody związane z poszukiwaniami skarbu, który miałby zostać ukryty w grobowcu Piotra Włostowica. Żyjący na przełomie XI i XII wieku śląski możnowładca był inicjatorem budowy olbrzymiego klasztoru na Ołbinie, dzisiaj osiedle znajduje się w centrum miasta.
Wielka przygoda we Wrocławiu
Kampanię „Wrocław miastem przygody” zainicjował spot, w którym wzięli udział popularni aktorzy, w tym gwiazda polskiego kina i teatru – Daniel Olbrychski. W filmie oglądamy najpopularniejsze miejsca Wrocławia: od Hali Stulecia, przez Narodowe Forum Muzyki, Muzeum Narodowe, Afrykarium po bulwary Dunikowskiego i Rynek, chociaż są także i mniej znane, np. kryptę kościoła dominikanów.
Podróżować znaczy żyć. A w każdym razie żyć podwójnie, potrójnie, wielokrotnie, stwierdził znany pisarz Andrzej Stasiuk. My namawiamy, aby za cel podróży obrać Wrocław.Jesteśmy atrakcyjnym kierunkiem dla turystów z Polski i nie tylko. W 2022 roku Wrocław odwiedziło 5,8 mln turystów. My jednak nie chcemy na tym poprzestać. Pokazując Wrocław jako „Miasto Przygody” liczymy, że kolejni odwiedzający poczują niepowtarzalny klimat tego miasta, jego atmosferę, wspaniałe zakątki i życie, którym tętni od rana do wieczora.Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia
O dużej atrakcyjności Wrocławia jako kierunku turystycznego świadczą również liczby Wrocławskiego Portu Lotniczego. Łączna liczba pasażerów przylatujących w 2022 roku wynosiła ok. 1,3 mln zł. W zeszłym roku uruchomiono także kolejne połączenia lotnicze, m.in. do Porto, a cały ruch lotniczy (przylatujący i wylatujący) osiągnął liczbę niemal 3 mln - 100 procent więcej niż w 2021! Z kolei np. we wrocławskim Aquaparku w 2022 roku pojawiło się 2 mln klientów.
Im bliżej Wrocławia, tym większa radość
W ramach kampanii miasto będzie promować swoją ofertę w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Gdańsku i Szczecinie za pomocą spotu wyświetlanego na 170 ekranach kin, we wszystkich wspomnianych miastach, kampanii outdoorowej na co najmniej 260 nośnikach (w tych samych miastach) oraz w przestrzeni internetowej.
Pliki do pobrania
- Opactwo ołbińskie zostało rozebrane. Cegły z niego wmurowano w wiele istniejących do dzisiaj budynków. Zapraszamy do odkrywania skarbu, czyli naszego miasta - zachęca Radosław Michalski, dyrektor Wydziału Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miasta Wrocławia.
W ramach kampanii przygotowano dziesięć tras tematycznych po Wrocławiu. Ich szczegółowe opisy można znaleźć w serwisie turystycznym Wrocławia - www.Visitwroclaw.eu.
O Wrocławiu entuzjastycznie wypowiadają się gwiazdy filmu, muzyki, znane osobowości. Piosenkarz Mrozu – wrocławianin, nawiązał do neonu „Dobry wieczór we Wrocławiu”, który musi zobaczyć każdy wychodzący z kolejowego Dworca Głównego. „Dziękuję za każdy dzień spędzony we Wrocławiu”.
Aktor Andrzej Seweryn wyznał, że już zbliżając się do Wrocławia czuje radość, która eksploduje, kiedy wchodzi na wrocławski Rynek. Pochodząca z Wrocławia aktorka Ola Hamkało przyznaje: Tęsknię za Wrocławiem. A muzycy Sidney Polak, Grzegorz Markowski oraz Andrzej Piaseczny zwrócili uwagę na przyjazną atmosferę miasta, którą tworzą jego mieszkańcy.
Daniel Olbrychski: - Wrocław to przepiękne wspomnienia, które trwają już blisko 60 lat! Przyjaźnie, wspomnienia z pracy, ale równocześnie z każdym rokiem, zwłaszcza ostatnio, coraz większy zachwyt nad miastem, które tak się przez lata zmieniło – na plus!
Dla Muzeum Narodowego we Wrocławiu jest to ogromna radość i satysfakcja, szczególnie w roku jubileuszu 75-lecia powstania Muzeum, że mogliśmy partycypować w najnowszej akcji promującej miasto Wrocław. Udział w tym projekcie - poczynając od etapu inspiracji, poprzez konsultacje, a na wykorzystaniu naszych urokliwych muzealnych wnętrz kończąc, napawa nas dumą. Jesteśmy przekonani, że akcja promocyjna „Wrocław miasto przygody” odniesie sukces, ściągając do naszego pięknego miasta kolejne miliony turystów poszukujących przygód, którzy odwiedzą również Muzeum Narodowe, żeby zobaczyć prezentowane tu niezwykłe zabytki ocalałe z byłego Opactwa Benedyktynów na Ołbinie.Magdalena Skrabek, Dział Promocji i Komunikacji Muzeum Narodowego we Wrocławiu
Kampania turystyczna prowadzona będzie od maja do września 2023. Jej koszt to ponad 400 tys. zł, a partnerami są Wrocławska Organizacja Turystyczna, ZOO Wrocław, Aquapark Wrocław oraz Muzeum Narodowe we Wrocławiu.