Wrocławianie rywalizowali od 1 października do 30 listopada 2020 roku. Mimo trudnych warunków spowodowanych trwającą pandemią, w akcji aktywny udział wzięło blisko 1000 osób (975), którzy razem prawie 8-krotnie okrążyli Ziemię (316 890 km) oraz wykonali blisko 50 tysięcy przejazdów (49 948).
Celem akcji było przekonanie wrocławian do roweru jako całorocznego, szybkiego, zdrowego, taniego i niezależnego środka transportu po mieście oraz przedłużenie tzw. sezonu rowerowego.
Ponad 2 tys. km na liczniku zwycięzcy
Z przeprowadzonej po zakończeniu projektu ankiety wynika, że jego założenia zostały osiągnięte. 48% z blisko 400 ankietowanych potwierdziło, że rywalizacja przyczyniła się do korzystania z roweru w okresie jesiennym. Około 25% osób, aby wziąć udział w grze, przesiadło się z innego środka transportu na rower. 87% jeździło na rowerze niezależnie od warunków pogodowych i infrastrukturalnych.
Bezkonkurencyjna pośród rywalizujących grup była ekipa Politechniki Wrocławskiej, która przejechała 25 688 km. Zdobywca pierwszego miejsca, uczestnik o pseudonimie Jacet1, przejechał 2 052 km.
W rywalizacji zostało nagrodzonych ponad 160 osób. Trójka najlepszych uczestników otrzymała rowery ufundowane przez sklep RoweryStylowe.pl, a pozostali rowerzyści sakwy, płaszcze i przeciwdeszczowe ochraniacze na buty oraz bluzy.
Pojawiły się też nagrody specjalne od partnerów akcji – darmowe serwisy dla najlepszych pracowników i studentów (serwis LAZARET.PL i Hultaj) oraz darmowy kurs języka angielskiego dla najlepszego ucznia oraz wskazanego przez niego rodzinnego domu dziecka od Szkoły Językowej HELLO.
Firmy kręcą aktywnie
W kategorii firmy największe zwyciężył Urząd Miejski Wrocławia, zdobył blisko 80 tys. punktów i przejechał blisko 12 tys. km.
Najbardziej aktywni rowerzyści w kategorii firm dużych byli pracownicy Sądu Rejonowego dlaWrocławia-Śródmieścia we Wrocławiu.
W zakresie firm średnich zwyciężyła Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej przejeżdżając blisko tysiąc kilometrów.
W kategorii firm małych wygrał Region IPA Wrocław, czyli Międzynarodowe Stowarzyszenie Policji, wykręcając 7 895,36 km.

Wśród mikrofirm najlepsza była ekipa sklepu Rowerystylowe, z blisko 4 tys. km. przejechanych na rowerach.
Ogólne statystyki akcji „W kółko kręcę”
- W rywalizacji zarejestrowało się 1 500 uczestników z tego blisko 1000 osób aktywnie konkurowało.
- Łącznie pokonany dystans - 316 890,1 km.
- Łączna liczba przejazdów - 49 948.
- Łączna liczba punktów - 2 166 667 pkt.
- Zaoszczędzono 41 395,65 kg CO2.
- Największa liczba zdobytych punktów w kategorii indywidualnej: 10 485 pkt.
- Największa liczba przejechanych kilometrów w kategorii indywidualnej: 3351,41 km.
W konkursie udział wzięło kilkanaście szkół ponadpodstawowych oraz uczelni wyższych, a także liczne firmy i instytucje.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszej edycji rywalizacji, mamy wiele pomysłów jak uatrakcyjnić ją w przyszłym roku. Planujemy też rywalizację w kolejnych latach – podsumowuje akcję Daniel Chojnacki, oficer rowerowy. – Wrocławianie chętnie przesiadają na się na rowery, a tras rowerowych mamy już ponad 1100 km – dodaje.