Animowany odcinek „science” premierę miał 8 października, w dniu ogłoszenia tegorocznych laureatów Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki. To artystyczna wariacja na temat przenikania się różnych gałęzi nauki - humanistycznych, przyrodniczych i ścisłych. Wcześniejszy film o Izerskim Parku Ciemnego Nieba pokazany został przy okazji organizacji wrześniowej VIII edycji Astronomicznego Dnia w Górach Izerskich. Park powstał kilka lat temu z inicjatywy naukowców z Instytutu Astronomicznego UWr. Dopiero tam znaleźli oni doskonałe warunki do obserwacji nieba, co w miastach ze względu na tzw. „zaśmiecenie światłem” jest niemożliwe. Tam można obejrzeć Drogę Mleczną, której np. we Wrocławiu nie da się obserwować.
Oba filmy oraz trzy wcześniejsze produkcje Biura Promocji Uniwersytetu Wrocławskiego są do obejrzenia na stronie: www.good-to-know.pl. To element akcji promocyjnej zatytułowanej „dobrze wiedzieć / good to know”.
- Seria powstaje już od ubiegłego roku. Pierwsze filmy mają charakter typowo wizerunkowy. Chcieliśmy pokazać Uniwersytet Wrocławski jako doskonałe miejsce dla ludzi młodych, dynamicznych, ciekawych świata – mówi Marcin Fajfruk z Zespołu ds. Promocji Uniwersytetu Wrocławskiego. – Do nich należą także filmy rejestrujące powstanie murali na obiektach Uniwersytetu.
Nowsze filmy: „science”, „Izerski Park Ciemnego Nieba”, czy „Powrót do przyszłości” (reportaż o procesie konserwacji i digitalizacji XVII-wiecznej Biblii w tłumaczeniu Marcina Lutra ze zbiorów Biblioteki Uniwersyteckiej) to sposób na pokazanie wydziałów, specjalności, pracowni, działów, funkcjonujących na najstarszej wrocławskiej uczelni.
Marcin Fajfruk: - Te filmy z kolei służą prezentacji Uniwersytetu jako miejsca bardzo różnorodnego i ciekawego.
W planach są kolejne produkcje. Najprawdopodobniej dotyczyć będą Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych i Wydziału Biotechnologicznego, które uzyskały najwyższe kategorie A+ w rankingu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
wto