„PGE: na dzień 19.09.2022 zaplanowano odłączenie energii elektrycznej !Prosimy o uregulowanie należności” i na końcu takiego SMS jest podany link. W ten sposób działają oszuści podszywający się pod Tauron.
Komenda Miejska Policji we Wrocławiu zna sprawę, bo takich fałszywych SMS jest ostatnio bardzo dużo. – Nigdy nie klikajmy w takie linki! – mówią policjanci z Wrocławia.
Ważne, by nie otwierać żadnych załączników i nie klikać w odnośniki informacji SMS, czy e-mail dostarczanych rzekomo od znanych nam firm czy banków. W załącznikach mogą znajdować się wirusy pozwalające oszustom na przejęcie naszych danych, a odnośniki przekierowywać na strony łudząco podobne do serwisów prawdziwych instytucji, w rzeczywistości zarządzane przez cyberprzestępców. Dzięki temu mogą oni przejąć np. nasze dane i hasła do kont bankowychasp. Aleksandra Freus, Komenda Miejska Policji we Wrocławiu.
Zaplanowano odłączenie energii elektrycznej - takie SMS i e-maile to oszustwo! Nigdy ich nie otwieraj
Przedstawiciele Taurona podkreślają, by każdy przypadek oszustwa zgłaszać na Policję. Niestety Tauron znana przypadki, gdy ich klienci stracili w ten sposób nawet kilkanaście tysięcy złotych.
Tauron przypomina, aby wpłacać pieniądze tylko na numer rachunku bankowego wskazany na fakturze z oraz widoczny w serwisie Mój Tauron. Spółka informuje również, że zalegającym z opłatami za energię elektryczną wysyła list wzywający do zapłaty. W listownym wezwaniu do zapłaty Tauron podaje kwotę zaległej należności i wyznacza 14 dniowy termin do jej uregulowania. W wezwaniu podawany jest ten sam numer rachunku bankowego co na fakturze.
Tauron ostrzega przed fałszywymi SMS-ami i e-mailami
Tauron podkreśla, że dopiero w przypadku braku wpłaty po upływie 14-dniowego terminu ma prawo wyłączyć energię. Spółka zaznacza, że nigdy nie wysyła e-maili i SMS-ów przypominających o zapłacie z linkiem czy numerem rachunku bankowego, na który należy wpłacić pieniądze
TAURON ostrzega i przypomina podstawowe zasady opłacania rachunków za prąd.
- Wpłacaj pieniądze tylko na numer rachunku bankowego wskazany na Twojej fakturze za prąd oraz widoczny w serwisie Mój TAURON.
- Jeżeli zalegasz z opłatami za energię elektryczną, wysyłamy list wzywający do zapłaty.
- W listownym wezwaniu do zapłaty podajemy kwotę zaległej należności i wyznaczamy 14 dniowy termin do jej uregulowania. Wskazujemy numer rachunku bankowego, ten sam, który jest na Twojej fakturze za prąd.
- Dopiero w przypadku braku wpłaty po upływie tego czasu, mamy prawo wyłączyć prąd.
- Nigdy nie wysyłamy e-maili i SMS-ów przypominających o zapłacie z linkiem czy numerem rachunku bankowego, na który należy wpłacić pieniądze.
- Nigdy nie przekazuj pieniędzy za prąd osobom, które odwiedzają Cię w domu podających się za pracowników TAURONA. TAURON nie chodzi po domach, by sprzedawać prąd czy gaz. TAURON nie przyjmuje też pieniędzy w domach klientów.
W przypadku wątpliwości Tauron proponuje wykonanie telefonu pod numer 32 606 0 606, sprawdzenie informacji w serwisie Mój Tauron lub odwiedzenie najbliższego punktu obsługi klienta.