wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

22°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 17:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Strategia marki Wrocławia

Warszawa to Pippi Långstrump, Łódź – David Bowie. A Wrocław? Jak widzą miasto marketingowcy?

Data publikacji: Autor:

„Strategia pozycjonowania marki miejsca jest jak dobrze przemyślany profil na Tinderze” – pisze Mateusz Zaremba na portalu NowyMarketing. Zgodnie z analizami Wrocław na „portalu randkowym” dla turystów i inwestorów jawi się jako Galadriela z „Władcy Pierścieni” J.R.R. Tolkiena. Czy jest śmiałek, który odważy się wziąć Panią ze Złotego Lasu na małe rendez-vous?

Reklama

Na portalu NowyMarketing Mateusz Zaremba analizuje strategie pozycjonowania marki miejsca największych miast Polski. Wśród nich Wrocławia.

Autor, strateg biznesowy i marketingowy, przeanalizował miejskie strategie wizerunkowe. Dane przepuścił przez stworzony przez siebie ChatGPT 4o i wytypował postać odpowiadającą deklarowanym wartościom miast.

Wrocław okazał się być Galadrielą z „Władcy Pierścieni”.

Piękno, mądrość, siła

Wrocław swoją strategię opublikował na początku 2021 roku. Wówczas miasto dostało nową misję, a brzmi ona:

Miasto piękne, zasobne, mądre, które jednoczy i inspiruje
Strategia Wrocław 2030

Za tym hasłem kryją się cztery główne wartości:

  • solidarność, lokalność i budowanie społeczności;
  • kreatywność, z dużym potencjałem akademickim i kulturowym;
  • ekologia, funkcjonalne i nowoczesne;
  • dostosowanie do potrzeb mieszkańców.

I zdaniem ChatGPT 4o są one tożsame z wartościami Galadrieli z „Władcy Pierścieni”. Bo jej kraina, Lothlórien, jest pełna magii i bogactwa. „Jednoczy i inspiruje innych bohaterów, oferując im wsparcie, mądrość i nieocenioną pomoc w ich misji” – czytamy w analizie Mateusza Zaremby.

Górnolotne wartości o ludzkim wymiarze

W subiektywnej tabeli oceniającej siłę pozycjonowania się marki miejsca Wrocław zajął silną trzecią pozycję. Zaraz za Białymstokiem – reprezentowanym przez Jane Goodall w roli Pyzy na polskich dróżkach; i Łodzią jako David Bowie.

W podsumowaniu Mateusz Zaremba docenił (słuszną) ambicję Wrocławia. I dodał: „Wartości dość górnolotne, ale porządna egzekucja jest w stanie nadać im bardziej ludzki wymiar”.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama