wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

20°C Pogoda we Wrocławiu

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 12:20

wroclaw.pl strona główna

Reklama

  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Musisz to zobaczyć! Centrum Historii Zajezdnia promuje wystawę

Wystawa stała „Wrocław 1945-2016” w Centrum Historii Zajezdnia przez blisko 10 lat zachwyciła wielu zwiedzających. Teraz wyjątkowa ekspozycja o powojennych losach mieszkańców Wrocławia ma szansę trafić do znacznie większej grupy odbiorców. Wszystko dzięki kampanii reklamowej „Musisz to zobaczyć”. Jej pierwsza odsłoną jest film, który Centrum Historii Zajezdnia zrealizował z Grupą MagicLine. Zobaczcie nowy spot, w którym oglądamy historię Wrocławia.

Reklama

Wyjątkowa wystawa o historii – nowa kampania 

W ubiegłym roku w CH Zajezdnia przeprowadzono badania i spytano zwiedzających – przed wejściem na wystawę stałą „Wrocław 1945-2016” – jak ją sobie wyobrażają, a przy wyjściu z wystawy – jakie mają odczucia. – Okazało się, że nie wyobrażali sobie, jak duża i poruszająca jest nasza wystawa – podkreśla dr Andrzej Jerie, dyrektor Centrum Historii Zajezdnia. 

Po przeanalizowaniu badań zespół CH Zajezdnia podjął decyzję, aby zamówić nową kampanię promocyjną, która zachęci do odwiedzenia unikalnej ekspozycji, poświęconej powojennej historii Wrocławia. Jej kluczowym elementem jest spot, który miał swoją premierę w środę 2 kwietnia w Kinie Nowe Horyzonty.

– Centrum Historii Zajezdnia to coś więcej niż wystawa. Dawniej takie miejsca jak nasze prezentowały kolekcje czy prowadziły swoją narrację. W spocie pokazaliśmy nasze nowoczesne oblicze – jesteśmy placówką partycypacyjną, gdzie można uczestniczyć w tej opowieści, nauczyć się, przeżyć emocje, a nawet spotkać ze znajomymi albo po prostu przyjemnie spędzić czas w przyjaznej przestrzeni publicznej – tłumaczy dr Andrzej Jerie, dyrektor Centrum Historii Zajezdnia. 

Spot możemy oglądać na kanale CH Zajezdnia na YouTube, a wkrótce też w kinach. 

Film jest zatytułowany „Musisz to zobaczyć”, a wyreżyserował go Michał Zieliński (odpowiedzialny za spot „Wrocław Miasto Przygody”, który zdobył kilka nagród na festiwalach, w tym dla najlepszego klipu promującego miasto na świecie). Reżyser zrealizował już wcześniej film reklamowy dla Zajezdni z udziałem członków kabaretu Elita, którzy oglądają wyremontowany autobus Ogórek na tle centrum. 

Tym razem zadanie było inne – rozbudzić w widzu pragnienie obejrzenia wystawy stałej „Wrocław 1945-2016”. 

Galeria zdjęć

– Pamiętam, jak przed laty pierwszy raz zobaczyłem wystawę „Wrocław 1945–20216” w Centrum Historii Zajezdnia. Od razu pomyślałem, że to kapitalne miejsce i muszę tu wrócić z kamerą, aby o nim opowiedzieć. Placówkę tworzą wspaniali ludzie, którzy kochają i pielęgnują historię. Cieszę się, że mogliśmy wspólnie połączyć nasze dwa światy – filmowy i historyczny – mówi Michał Zieliński, reżyser i producent Grupy MagicLine. 

Spot reklamowy „Musisz to zobaczyć” Centrum Historii Zajezdnia

Spot, w którym widzowie zostają zabrani w podróż w czasie, powstał w zaledwie jeden dzień, a uczestniczyło w nim 100 osób ekipy filmowej i wiele osób z zespołu Centrum Historii Zajezdnia. 

W filmie przenosimy się do czasów powojennych przesiedleń, szkolnych realiów wczesnego PRL-u, na ulice Wrocławia lat 60. ubiegłego wieku, a nawet do sklepu mięsnego z pustymi hakami i więzienia, w którym internowani byli opozycjoniści.

<p>Zdjęcia z planu spotu reklamowego CH Zajezdnia &bdquo;Musisz to zobaczyć&rdquo;</p> fot. CH Zajezdnia
Zdjęcia z planu spotu reklamowego CH Zajezdnia „Musisz to zobaczyć”

Twórcy zadbali o wierne odwzorowanie historycznych detali, tworząc dynamiczną i angażującą narrację.

Wśród wykonawców są nie tylko aktorzy, jak Basia Przybycień w roli surowej nauczycielki (znana z viralowego spotu hotelu Elements).

<p>Zdjęcia z planu spotu reklamowego CH Zajezdnia &bdquo;Musisz to zobaczyć&rdquo;</p> fot. CH Zajezdnia
Zdjęcia z planu spotu reklamowego CH Zajezdnia „Musisz to zobaczyć”

Możemy też zobaczyć znanych wrocławian (wspaniałą wokalistkę Natalię Lubrano), ale też uczniów wrocławskich szkół – 9-letniego Leona Piaseckiego oraz 10-letnią Julię Woroniecką.

Galeria zdjęć

 

Dzieci wprowadzają nas w akcję, bo to ich spotkanie pod CH Zajezdnia skutkuje przeniesieniem się w czasie o kilkadziesiąt lat. 

Spot reklamowy został też zrealizowany z angielskim dubbingiem i wkrótce będzie dostępna także zagraniczna wersja.

Kampania reklamowa – także spotkania, warsztaty

Nowa kampania Centrum Historii Zajezdnia to nie tylko film promocyjny, to także szeroko zakrojone działania marketingowe, mające na celu popularyzację historii Wrocławia. Organizatorzy zapowiadają spotkania, warsztaty i specjalne wydarzenia towarzyszące premierze filmu.

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama