- To inwestycja strategiczna z punktu widzenia polskiej racji stanu - podkreśla Jakub Stefaniak, sekretarz stanu, zastępca Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. - Dual use to jednoczesne wykorzystywanie potencjału cywilnego do celów militarnych i odwrotnie. Wrocław współpracuje z armią tworząc lepsze warunki do obsługi cywilnego ruchu pasażerskiego jednocześnie budując infrastrukturę dla wojska.
- Dolny Śląska pod względem militarnym jest wyjątkowy - dodaje marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz. - Port Lotniczy Wrocław określany jest drugą Jasionką.
Galeria zdjęć
Wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur mówi o trzech filarach rozwoju lotniska. To biznes, turystyka i obronność.
- Rozmawiając o inwestycjach mówimy również o nowym terminalu, o potrzebie rozwijania wrocławskiego węzła kolejowego, o połączeniu kolejowym do lotniska, co ma znaczenie też dla transportu wojskowego - podkreśla Jakub Mazur.
Rozbudowa wrocławskiego lotniska obejmuje:
- budowę nowej płyty postojowej na 12 samolotów pasażerskich,
- nową płytę do odladzania,
- budowę drogi kołowania o długości 2,5 kilometra,
- nową drogę zjazdową z pasa startowego,
- remont dróg kołowania.
Wszystkie te nowe elementy lotniska służyć będą również samolotom wojskowym, ponieważ wrocławskie lotnisko jest obiektem wojskowym - mimo że kojarzone jest głównie z obsługi ruchu cywilnego.
Służy nie tylko Wojsku Polskiemu, ale również amerykańskim siłom zbrojnym, jako lotnicza baza załadunkowo-rozładunkowa, której celem jest wspieranie operacji wojskowych w regionie.