Krośnicka Kolejka Wąskotorowa to jedna z najprzyjemniejszych atrakcji północnej części województwa dolnośląskiego. Jej kilkukilometrowa malownicza trasa biegnie przez tereny Zespołu Pałacowo-Parkowego w Krośnicach. Co roku przyciąga ok. 20 tys. osób, głównie rodzin z małymi dziećmi.
Skład ciągną: parowóz Px 48 lub spalinowa lokomotywa WLs 180. To pojazdy z bogatą przeszłością. Ta druga służyła m.in. w kopalni na Górnym Śląsku. Warunki korzystania z nich, m.in. terminy tzw. napraw rewizyjnych, są skrupulatnie opisane w dokumentacjach utrzymania oraz przepisach dozoru technicznego.
Lokomotywa spalinowa wymaga przeprowadzenia naprawy na poziomie P5, a zakres prac obejmie pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdu kolejowego w celu ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawy lub wymiany elementów zużytych bądź uszkodzonych dla uzyskania pierwotnych parametrów techniczno - eksploatacyjnych i użytkowych. Koszt prac to około 259 tysięcy złotych. Zgodnie z umową z wykonawcą prace remontowe lokomotywy mają się zakończyć do 31 maja 2024 r.Agnieszka Grygierczyk-Kozińska, Urząd Gminy w Krośnicach
Dofinansowanie na pokrycie kosztów Gmina Krośnice pozyskała. z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020 w kwocie około 70 tys. zł oraz 85 tys. zł. z budżetu stowarzyszenia Aglomeracja Wrocławska.
Gminę w kolejnych latach czeka również naprawa (specjalistyczne określenie to rewizja na poziomie P4) lokomotywy parowej (Px 48), której koszty są znacznie wyższe i mogą być przeprowadzone jedynie w specjalistycznych zakładach naprawczych. Według szacunków ich koszt może sięgać około 1 mln zł.