wroclaw.pl strona główna Najświeższe wiadomości dla mieszkańców Wrocławia Dla mieszkańca - strona główna

Infolinia 71 777 7777

15°C Pogoda we Wrocławiu
Ikona powietrza

Jakość powietrza: umiarkowana

Dane z godz. 23:00

wroclaw.pl strona główna
Reklama
  1. wroclaw.pl
  2. Dla mieszkańca
  3. Aktualności
  4. Program z myślą o potrzebach najmłodszych

85 proc. kwoty na dodatkowe zajęcie dla dzieci w szkołach podstawowych Wrocław pozyskał z Unii Europejskiej. To drugi, po Warszawie, tak duży program nauczania, na który Bruksela przeznaczyła tyle pieniędzy.W projekcie wzięło udział ponad 11 tys. uczniów z klas I- III z 72 wrocławskich szkół podstawowych. To dwuletnie przedsięwzięcie było prowadzone od września 2011 r. do lipca 2013 r.– Budżet całego projektu wyniósł ponad 6,5 mln zł, z czego za ponad 2 mln zł zakupiono pomoce naukowe i potrzebne wyposażenie do szkół, natomiast około 4,5 mln zł wydano na bezpłatne zajęcia dodatkowe dla dzieci – mówi Krzysztof Czaja, dyrektor Zarządu Obsługi Jednostek Miejskich. W sumie uczniowie uczestniczyli w prawie 80 tys. godzin specjalnie przygotowanych dla nich zajęć.Dzieci mogły wziąć udział w 26 rodzajach zajęć, które odbywały się w siedmiu blokach tematycznych. Znalazły się wśród nich zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, zajęcia logopedyczne, socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne oraz gimnastyka korekcyjna. W programie edukacyjnym przewidziano również specjalistyczne zajęcia terapeutyczne, wśród których znalazły się: biofeedback, arteterapia, dogoterapia, kinezjologia edukacyjna, terapia psychologiczno-pedagogiczna, terapia ADHD oraz terapia rozwoju psychoruchowego. Największym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów.– Celem projektu było stworzenie dzieciom rozwoju na miarę ich indywidualnych możliwości – twierdzi Anna Prostak, zastępca dyrektora Zarządu Obsługi Jednostek Miejskich. – Umożliwił on uczniom indywidualną pracę z nauczycielem za pomocą specjalnie dobranych i zakupionych wcześniej pomocy naukowych. Chodziło przede wszystkim o zmniejszenie dysproporcji w osiągnięciach edukacyjnych oraz podniesienie jakości kształcenia.Zadaniem projektu było również uruchomienie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, w tym matematyczno-przyrodniczych, rozwijających zainteresowania lub znajomość języków obcych. Miał on zapewnić każdemu dziecku z pierwszej, drugiej i trzeciej klasy ofertę edukacyjno-wychowawczo-profilaktyczną, zgodną z indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. Według organizatorów, przyczynił się również do zwiększenia dostępności i podniesienia jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych.Przedsięwzięcia w 85 proc. zostało sfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Realizatorem był Zarząd Obsługi Jednostek Miejskich, który współpracował z Wydziałem Edukacji oraz Biurem Zarządzania Funduszami Europejskimi Urzędu Miejskiego Wrocławia.„Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III wrocławskich szkół podstawowych” był największym projektem systemowym na Dolnym Śląsku, a drugim w kraju, tuż po projekcie realizowanym przez Gminę Warszawa.

Katarzyna Kunka

fot. Tomasz Walków

Posłuchaj podcastu

Bądź na bieżąco z Wrocławiem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się we Wrocławiu. Najciekawsze wiadomości z www.wroclaw.pl znajdziesz w Google News!

Reklama
Powrót na portal wroclaw.pl